نماز عيد فطر صحنه نمايش قدرت و عزت مسلمانان است
کد خبر: 1692282
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۶

نماز عيد فطر صحنه نمايش قدرت و عزت مسلمانان است

گروه انديشه و علم: نماز عيد فطر محل اجتماع خوبان امت و صحنه نمايش قدرت، عزت و افتخار و ميدان دفاع از ارزش‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمين «صفر يوسف‌زاده»، امام جمعه شاهين‌دژ، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) منطقه شمال‌غرب كشور، صفوف منسجم نماز عيد فطر را حركت اجتماعی ديگری عنوان كرد كه در آن قدرت، عزت و افتخار مسلمانان به تصوير كشيده می‌شود.
وی خاطر نشان كرد: ماه رمضان كه ماه عبادت و استغفار و رياضت به درگاه الهی است در پايان خود عيدی دارد كه نماز آن عيد در دوران امامان معصوم(ع) و پيامبر بزرگوار اسلام(ص) واجب بوده اما در دوران سبز غيبت امام ولی عصر(عج) مستحب است اما فوايدی از جنبه‌های عبادی، سياسی و اجتماعی دارد.
امام جمعه شاهين‌دژ عيد فطر را روزی دانست كه در آن تمام مسلمانان جهان در كنار يكديگر به نماز می‌ايستند و كام خويش را با حلاوت ذكر او شيرين می‌كنند و وحدتی را می‌آفرينند كه سبب ذلت و نااميدی شيطان و نيز خواری استكبار و دشمنان اسلام می‌شود.
يوسف‌زاده تصريح كرد: در عيد فطر، مسلمانان خدا را شكر می‌كنند كه يكی از بزرگ‏ترين كلاس‏های تربيتی اسلام را در يك ماه گذرانده و از درس‏های مختلف آن، به اندازه استعداد و آمادگی خويش استفاده كرده‏اند و آن را با روح و جان خويش آميخته و بر الواح دل‏های پاك خود ثبت كرده‏اند.
captcha