ايوان طلای حرم حضرت معصومه(س) رونمايی شد
کد خبر: 1756517
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۴

ايوان طلای حرم حضرت معصومه(س) رونمايی شد

همزمان با هفدهم فرارسيدن سالروز ميلاد پيامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) طی مراسمی از ايوان طلای صحن عتيق حرم كريمه اهل‌بيت(س) رونمايی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در قم، آيت‌الله «علی‌اكبر مسعودی خمينی» توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) شب يكشنبه بيست و پنجم اسفندماه در اين مراسم كه با حضور حضرات آيات «سبحانی» و «امينی» و مسئولان ارشد استان قم برگزار شد، در سخنانی با تبريك ميلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای بازسازی ايوان طلای حرم مطهر حضرت معصومه(س) را ارائه كرد.
وی در ادامه مدت زمان اجرای اين پروژه را يك سال عنوان كرد و افزود: برای طلاكاری ايوان 33 كيلو طلا و 384 كيلو مس با كيفيت بسيار بالا استفاده شده است.
مسعودی خمينی اظهار كرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته ايوان جديد احداث شده 300 سال عمر خواهد كرد و در احداث آن تلفيقی از معماری سنتی و مدرن به كار گرفته شده است.
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اعتبار هزينه شده برای بازسازی ايوان طلای حرم مطهر حضرت معصومه(س) را يك ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: ايوان قبلی 200 سال پيش ساخته شده بود و در مقايسه با ايوان جديد ميزان بيشتری طلا در آن به كار رفته است.
وی در پايان تأكيد كرد: اميدواريم كه بتوانيم با برنامه‌ريزی صحيح و تلاش لازم زمينه ارائه خدمات مناسبت به زائران حضرت معصومه(س) را به خصوص در ايام سال جديد فراهم كنيم.
captcha