اعلام برنامه سيزدهمين همايش بزرگداشت ملاصدرا
کد خبر: 1780760
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۸

اعلام برنامه سيزدهمين همايش بزرگداشت ملاصدرا

گروه انديشه: برنامه سخنرانی‌های سيزدهمين همايش بزرگداشت ملاصدرا با عنوان «تربيت فلسفی و فلسفه تربيت» كه 31 ارديبهشت‌ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی «تلاش» برگزار می‌شود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، برنامه سخنرانی‌های سيزدهمين همايش بزرگداشت ملاصدرا با عنوان «تربيت فلسفی و فلسفه تربيت» كه 31 ارديبهشت‌ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی «تلاش»، وابسته به وزارت كار برگزار می‌شود، اعلام شد.
در بخش افتتاحيه اين همايش كه با مديريت آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌ای و محمد ايلخانی از ساعت 8 تا 10 در سالن تلاش برگزار می‌شود، پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ايران و تلاوت قرآن كريم، آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌ای، رئيس بنياد حكمت اسلامی صدرا سخنرانی و در پی آن علی شريعتمداری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «بررسی پايه‌های فلسفه تعليم و تربيت»، غلام‌رضا اعوانی، رئيس موسسه پژوهشی حكمت و فلسفه و كريم مجتهدی، استاد دانشگاه تهران با موضوع «سنت و تربيت» به ايراد سخن خواهند پرداخت.
دومين بخش همايش با مديريت رضا داوری و محمد ايلخانی در سالن تلاش از ساعت 10:30 تا 12:40 برگزار می‌شود. در اين بخش رضا داوری، رئيس فرهنگستان علوم، مصطفی محقق داماد، حسن سعيدی با موضوع «مبانی تعليم و تربيت در حكمت متعاليه»، سيدصدرالدين طاهری با موضوع «اصول تربيت در حكمت متعاليه» و محمد ايلخانی با موضوع «تعامل حكمت عملی و حكمت نظری» سخنرانی خواهند كرد.
هم‌زمان با بخش دوم با مديريت قاسم پورحسن، در سالن شبنم نيز 4 سخنرانی ارائه می‌شود كه عبارتند از: يحيی قائدی با موضوع «ماهيت و قلمرو آموزش فلسفه به كودكان»، صالح حسن‌زاده با موضوع «كودك و توان درك مفاهيم فلسفی»، حسن ستايش با موضوع «تربيت فلسفی كودك، چرا و چگونه؟» و قاسم پورحسن با موضوع «ملاصدرا و فلسفه برای كودكان».
در بخش ديگر اين همايش كه با مديريت محمد ايلخانی و علی اله‌بداشتی از ساعت 14 تا 15:40 در سالن تلاش برگزار می‌شود، موضوعات «تأثير انديشه فلسفی در زندگی انسان»، «نقش تربيت عقلانی در حفظ كرامت انسان‌ها»، «عوامل رشد عقل و نقش آن در رشد فلسفه» و «گذری بر كاستی‌ها و راهكارهای توسعه رشته فلسفه در نظام آموزشی» به ترتيب توسط اعلا تورانی، سيما محمدپور دهكردی، علی اله‌بداشتی و محمدمهدی گرجيان ارائه خواهد شد.
بخش پايانی اين همايش نيز با مديريت محمد ايلخانی و محمدتقی فعالی از ساعت 16 تا 17:40 در سالن تلاش برگزار می‌شود. در اين بخش محمد اكوان، فرشته ندری ابيانه، محمدتقی فعالی و غلام‌حسين ابراهيمی دينانی به ترتيب درباره «تربيت فلسفی و حكمت زندگی»، «تربيت فلسفی و فلاسفه مسلمان»، «سه مدل آموزش دين» و «تربيت فلسفی» به ايراد سخن خواهند پرداخت.
در پايان لازم به يادآوری است كه اين همايش ساعت 8:30 روز پنج‌شنبه 31 ارديبهشت‌ماه سال جاری در محل تالار «تلاش» وابسته به وزارت كار، واقع در خيابان حضرت وليعصر(عج)، بعد از جام‌جم، نرسيده به بزرگراه شهيد چمران آغاز خواهد شد.
captcha