رقابت‌های فشرده مؤذنان، مبتهلان و گروه‌های مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن
کد خبر: 1858982
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۷

رقابت‌های فشرده مؤذنان، مبتهلان و گروه‌های مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن

گروه فعاليت‌های قرآنی: نوبت صبح دومين روز از چهاردهمين دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن كريم امروز، 18 آذرماه، با رقابت‌های فشرده شركت‌كنندگان در زيباكنار رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به استان گيلان، دومين روز از چهاردهمين دوره مسابقات سراسری مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن كريم، امروز 18 آذرماه به همت اداره كل اوقاف و امور خيريه استان گيلان در زيباكنار رشت برگزار شد.
اين مسابقات كه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، دارای دو ويژگی مهم است، نخستين ويژگی برگزاری اولين دوره مسابقات ابتهال‌خوانی به شمار می‌رود كه شور و هيجان ويژه‌ای به اين مسابقات بخشيده و چهار ابتهال‌خوان در نوبت عصر اين رقابت‌ها شركت كرده و با خواندن دعاهايی با صوت زيبا به هنرنمايی پرداخته و با يكديگر رقابت كردند.
رسول دوست‌محمدی از استان كرمان، اولين ابتهال‌خوان اين نوبت از مسابقات بود و سپس سعيد علی‌اكبری از قزوين، حامد شهيم از كرمانشاه و رضا صلاحی از استان اردبيل به رقابت با يكديگر پرداختند.
ويژگی ديگر اين دوره از مسابقات، برگزاری دومين دوره مسابقات اذان است كه در دو قسمت شكوفه‌ها و بزرگسالان برگزار می‌شود. در قسمت شكوفه‌ها كه اختصاص به شركت‌كنندگان زير 16 سال دارد، محمد رحيمی از استان كرمان، سجاد قليچ‌خوانی از قزوين، سيدعليرضا موسوی از استان آذربايجان شرقی، سجاد غفاری از فارس و سيدمحسن موسوی از كرمانشاه به رقابت با يكديگر پرداختند.
در بخش بزرگسالان مسابقات اذان نيز رسول نظری از استان كرمان اولين فردی بود كه در نوبت عصر به اذان‌گويی پرداخت و سپس جواد رفعتی از قزوين، حسن دانش از يزد، سعيد دائی از كرمانشاه و اكبر داوودی از اردبيل به رقابت با يكديگر پرداختند.
يكی از قسمت‌های پرشور اين مسابقات، برگزاری رقابت‌ها در رشته مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن بود كه گروه‌های مختلف با ارائه آثار و مهارت‌های خود در هم‌خوانی قرآن و مديحه‌سرايی، فضای رقابت را سنگين‌تر كردند.
به گزارش ايكنا، گروه «ميعاد» از خوزستان اولين گروهی بود كه به اجرای برنامه پرداخت و حريفان خود را به رقابت طلبيد؛ در ادامه مسابقه گروه هم‌خوانی «نور اهل بيت(ع)» از استان لرستان، «مصباح الهدی» از قزوين، «شميم بهشت» از مازندران، «ميعاد» از قم و در نهايت گروه «سلام» از اصفهان به اجرای برنامه‌های خود پرداختند و فضای رقابتی اين دوره از مسابقات را فشرده‌تر كردند.
آن‌چه مسابقات مديحه‌سرايی را زيبا جلوه می‌داد اين بود كه گروه‌های مديحه‌سرايی آثار خود را درباره انفاق، اهل ‌بيت(ع)، عدالت، ولايت و رهبری، وقف و نيكوكاری و مدح حضرت اميرالمؤمنين(ع) و نيز گروه‌های هم‌خوان در موضوعات صرفه‌جويی، حرمت اسراف و الگو بودن حضرت رسول اكرم(ص) برنامه‌های خود را ارائه كردند.
يادآوری می‌شود، غلامرضا شاه‌ميوه، رحيم خاكی، مهدی دغاغله، احمد ليايی، محمد عباسی، حاجی‌زاده، محمود لطفی‌نيا از داوران اين دوره از مسابقات مديحه‌سرايی و هم‌خوانی قرآن، اذان و ابتهال در زيباكنار رشت هستند.
captcha