برگزاری دوره‌ اعتقادات اسلامی و ادبيات عرب در مؤسسه ميقات‌القرآن
کد خبر: 1873922
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۶

برگزاری دوره‌ اعتقادات اسلامی و ادبيات عرب در مؤسسه ميقات‌القرآن

گروه سياسی و اجتماعی: دوره‌ احكام عمليه، تربيت معلم قرآن كريم، اعتقادات اسلامی و ادبيات عرب در مؤسسه ميقات‌القرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، مؤسسه ميقات‌القرآن، در استمرار جلسات قرآنی مرحوم حاج ميرزا حسن‌مصدقی(ره) و مرحوم سیـدحسن عطّار(ره) كــه از سال 1314 ه.ش عهده‌دار اداره جلسات آموزش قرآن درس عروة‌الوثقی و تعليم احاديث برای ساكنان بازارچه‌های غلامعلی، عصار، محله‌ نو و صابون پزخانه تهران بودند در سال 1345 ه.ش اين وظيفـه بـه استاد حاج «محمــود مخملباف» محول شد.
به كارگيری روش‌های جديد در امر آموزش كلام‌الله مجيد همراه با تأسيس شعب جديد با عنوان كانون آموزش قرآن و تجويد باعث شد تا اين جلسات روز به روز شكوفا شده و شاگردان زيادی در آن تحصيل كنند.
با پيروزی انقلاب اسلامی ايران در سال 1357، اقدام به تأسيس شعبه جديدی در محله اميريه، كوچه بوستان به مديريت استاد مرتضی مخملباف شد.
با تأسيس اين شعبه كه مزين به نام مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) شده بود، دوره‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن كريم، تجويد(در كليه سطوح)، احكام عمليه و تربيت معلم قرآن كريم ويژه آقايان و بانوان برقرار شد و به مرور زمان دوره‌های اعتقادات اسلامی و ادبيات عرب نيز به اين دوره‌ها افزوده شد.
در ادامه نظر به استقبال عمومی از دوره‌های مذكور در اين مؤسسه آموزشی نسبت به تأسيس شعب حضرت ثامن‌الائمه(ع) در خزانه بخارايی و سلمان فارسی(ره) در ميانجاده كرج (مسجد سلمان فارسی(ره)) ويژه آقايان و پس از آن ويژه بانوان اقدام شد و پس از آن با همياری و كمك جمعی از خیّران و نيكوكاران اقدام به خريد و ساخت ساختمان مركزی مؤسسه شد كه طی مراسمی باشكوه همزمان با سالگرد تأسيس كانون و خجسته سالروز عيد سعيد غدير‌خم نسبت به بهره‌برداری از اين مركز قرآنی در سال 1381 اقدام به عمل آمد.
در حال حاضر علاوه بر جلسات مذكور بالغ بر 11 جلسه ديگر (با نظارت اين مركز) در امر آموزش قرآن كريم و احكام عمليه مشغول به فعاليت هستند.
خبرنگار: زهرا مرغزاری
captcha