مسابقات قرآن كيش به كار خود پايان داد
کد خبر: 1990864
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۲

مسابقات قرآن كيش به كار خود پايان داد

گروه فعاليت های قرآنی: مراسم اختتاميه مسابقات قرآن و اذان كيش با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، هفدهم شهريورماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به جزيره كيش، اين مراسم با حضور سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران اسلامی، ايوبی، رئيس مؤسسه فرهنگی اكو، حجت الاسلام والمسلمين عليدادی، امام جمعه كيش، محبی، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، حجت الاسلام والمسلمين ذكاوت مديركل روابط عمومی و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامی و ساير مسئولان محلی در مركز همايش‌های بين‌المللی كيش برگزار شد.
در اين مراسم كه نفر اول رشته قرائت و نفر اول رشته اذان به اجرای برنامه قرائت و ابتهال پرداختند، كليپی از برگزاری دوره‌های قبلی اين مسابقات و مراسم افتتاحيه پخش شد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين عليدادی، امام جمعه كيش ضمن بيان نقش هدايتگری قرآن كريم در طول تاريخ اشاره كرد: قرآن كريم به همراه معلمی حضرت ختمی مرتبت(ص) و حضرات معصومين(ع) همواره در طول تاريخ هدايتگر بوده است و حكمی كه با دقت از آيات و روايات استخراج شود حكم اسلام است.
وی بيان كرد: در روزگار جاهليت اميد به تربيت افرادی با فضائل و كرامات انسانی نبود اما پيامبر اكرم(ص) توانست با اتكا به آيات قرآن كريم انسان‌هايی را در آن زمان تربيت كند كه در اين مكتب به تعالی رسيدند و در واقع ارزش قرآن و تلاش پيامبر اكرم(ص) وقتی مشخص می‌شود كه ميزان گمراهی و ضلالت در روزگار جاهليت بررسی شود.
وی گفت: جريان فعاليت‌های قرآنی در كشور رشد خوبی داشته است و از ظرفيت‌های زيادی برخوردار است اما بايد توجه به قرآن كريم در همه ابعاد باشد و در زمينه‌های قرائت و روخوانی، فهم و درك و از همه مهمتر عمل به دستورات قرآن كريم كوشا باشيم.
در ادامه مراسم اختتاميه نهمين دوره مسابقات قرآن و اذان كيش و پنجمين دوره اين مسابقات در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ويژه اقتصادی، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اسلام‌ستيزی دشمنان و جسارت آنان به ساحت قرآن كريم اظهار كرد: اين اقدامات ناشی از عجز آنها در برابر قدرت اسلام است.
وی توضيح داد: وقتی كه دشمنان در برابر استدلال و منطق روشن قرآن كريم مطلبی برای ارائه ندارند به چنين اقداماتی دست می‌زنند و قرآن كريم را كتاب خشونت جلوه می‌دهند كه اين كارها محكوميت جهانی را برای آنان به دنبال دارد به طوری‌كه مسئولان آن كشورها نيز اين اقدامات ضد اسلامی را محكوم می‌كنند.
وی اضافه كرد: اين جسارت‌ها در طول تاريخ از سوی دشمنان اسلام تكرار شده است و در برابر اين كارها مسلمانان از عقائد خود بيشتر دفاع می‌كنند و در برابر دشمن منسجم‌تر می‌شوند. اين اسلام‌ستيزی دشمنان در اقداماتی مانند منع حجاب اسلامی توليد فيلم‌های ضد اسلامی و ... مشاهده می‌شود.
حسينی يادآور شد: آيات قرآن كريم همواره الهام‌بخش مظلومان در طول تاريخ بوده است و اتكا به قرآن در جنگ 22 روزه غزه و مقاوت 33 روزه لبنان در برابر صهيونيست‌ها نمايان است. در ايران هم نمايندگان مسيحی در مجلس شورای اسلامی عنوان كردند كه توهين به قرآن كريم در واقع توهين به حضرت عيسی(ع) و حضرت مريم(س) است؛ زيرا در كتاب قرآن مجيد بارها از حضرت مريم(س) و حضرت عيسی(ع) ياد شده است و حتی سوره‌ای به نام حضرت مريم(س) وجود دارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برنامه‌های متنوع جشنواره قرآنی «آيات» توضيح داد: بايد در تبليغات اسلامی همواره به روش‌های قرآن در جذب ديگران دقت كرد و در منطق و استدلال، استفاده از برانگيختن فطرت و احساس بشری و ... از اين روش‌ها بهره‌مند شد.
در پايان اين مراسم تفاهم نامه‌ای بين مسئولان برای تأسيس شعبه دفتر مؤسسه فرهنگی اكو در جزيره كيش امضا شد و از نفرات اول تا سوم رشته‌های نه‌گانه برگزارشده در اين دوره از مسابقات با اهدای جوايز و لوح يادبود تقدير به عمل آمد.
captcha