برگزاری همايش‌های اجتماعی در كنار آموزش‌های قرآنی؛ فعاليت شاخص موسسه «بينات» زنجان
کد خبر: 2031500
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶

برگزاری همايش‌های اجتماعی در كنار آموزش‌های قرآنی؛ فعاليت شاخص موسسه «بينات» زنجان

گروه فعاليت‌های قرآنی: «محمدعلی حسنی»، مدير مؤسسه قرآن «بیّنات» گفت: اين مؤسسه علاوه بر فعاليت‌های قرآنی، فعاليت‌های ديگری در زمينه مسائل اجتماعی انجام داده است كه نمونه‌ای از آن برگزاری همايش روحانيون و مبلغين است.

به‌گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، شعبه زنجان، «محمدحسين فدوی»، مسئول اداره حمايت‌های مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، به نمايندگی از «حميد محمدی»، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، 22 آبان‌ماه از مؤسسه بیّنات زنجان بازديد كرد.
«محمدعلی حسنی»، مدير مؤسسه قرآن بیّنات در اين بازديد بيان كرد: مؤسسه بیّنات در نمايشگاه اوقات فراغت اداره ارشاد اسلامی يكی از غرفه‌های برتر استان بود، همچنين اين مؤسسه يكی از سمن‌های موفق استان است.
وی افزود: مؤسسه بينات در سال 89 در همايش مؤسسات قرآن شمال‌غرب كشور كه در تبريز برگزار شد، به عنوان مؤسسه منتخب استان معرفی شد؛ همچنين مسئولان استان در تمامی نمايشگاه‌هايی كه با هدف ارائه توانمندی‌های مؤسسات برپا می‌شود، از مؤسسه بیّنات دعوت به عمل می‌آورند.
مدير مؤسسه قرآن بیّنات تصريح كرد: اين مؤسسه علاوه بر فعاليت‌های قرآنی، فعاليت‌های ديگری در زمينه مسائل اجتماعی انجام داده است كه نمونه‌ای از آن برگزاری اولين سمينار ترك اعتياد با همكاری اداره ارشاد اسلامی بود؛ همچنين برگزاری همايش روحانيان و مبلغين از ديگر اقدامات اين مؤسسه است.
وی با اشاره به مكان تأسيس مؤسسه كه يكی از نقاط محروم شهر زنجان است، بيان كرد: اقدامات اين مؤسسه در راستای خدمت به مردم استان زنجان، به و‍يژه اقشار محروم استان است كه نمونه‌ای از آن ياری رساندن به اقشار محروم و ويزيت رايگان بيماران در برخی از ماه‌های سال بود.
حسنی در پاسخ به مشكل اشتراك مكان آموزشی واحد خردسالان و واحد بزرگسالان كه از سوی مسئول اداره حمايت‌های مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی بيان شد، گفت: در صورت اختصاص اعتبار لازم، اين دو واحد از يكديگر تفكيك خواهند شد.
محمد‌علی حسنی خاطر نشان كرد: از هشت نفر شركت‌كننده در كل استان زنجان دو نفر از مربيان مؤسسه بیّنات در آزمون دوره تدبر در قرآن كه در شهر مشهد مقدس برگزار شد، موفق به كسب نمره قبولی شدند و مرحله دوم را نيز در شهر قم طی كردند.
«محمد‌حسين فدوی» نيز اظهار كرد: مقام معظم رهبری در بيانات خود سه حوزه اصلی را در فعاليت‌های قرآنی مشخص كردند كه شامل حفظ، فهم قرآن و قرائت و زيبايی‌خوانی قرآن است، لذا رشته حفظ قرآن بايستی در فعاليت‌های اين مؤسسه گنجانده شود؛ مقام معظم رهبری در ساليان گذشته در مقايسه تعداد حافظان قران در كشورهای اسلامی بيان كردند كه در كشور بايد 10 ميليون حافظ وجود داشته باشد، چراكه تمامی كشورهای اسلامی همواره با پيشرفت‌هايی كه در اين حوزه دارند، تعداد رسمی حافظان را اعلام می‌كنند.
وی در پاسخ به سؤال مدير مؤسسه بينات در رابطه با عدم صدور گواهينامه برای شركت‌كنندگان در دوره‌های آموزشی، بيان كرد: اين مشكل طی سفر استانی رئيس جمهور برطرف خواهد شد و اعطای گواهينامه و همچنين تجليل از فعالان قرآنی با حضور وزير ارشاد، انجام خواهد گرفت.
حسنی با اشاره به طرح ريشه‌كنی بی‌سوادی قرآن در زنجان، خواستار انعقاد قراردادهای بيشتری با مؤسسه بیّنات شد كه در طی آن، از مربيان آموزش ديده اين مؤسسه استفاده شود.
در ادامه، بازديد از مؤسسه و گفت وگو با مربيان انجام گرفت كه در طی آن، مربيان مشكلاتی از قبيل فشرده بودن دوره‌های آموزشی و استخدام مربيان آموزش ديده در مؤسسات را مطرح كردند.
فدوی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بيان كرد: در سال‌های گذشته هيچ نهاد دولتی متولی امور قرآنی نبود، اما پس از تصويب منشور توسعه فعاليت‌های قرآنی در سال 88 سه حوزه اصلی آموزش، پژوهش و تبليغ قرآن جزئی از تكاليف چهار وزارتخانه اصلی شد و نهادهای ديگر موظف به همكاری با آنها هستند؛ مسئوليت حوزه آموزش قرآن به وزارت آموزش و پرورش، حوزه پژوهش‌های قرآنی به وزارت علوم و وزارت بهداشت و در نهايت، حوزه تبليغ و ترويج قرآنی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد، بنابراين راه قانونی درخواست فعاليت‌های قرآنی كشور ميسّر شد.
در پايان، مربيان مؤسسه بیّنات خواستار ابلاغ پيام به وزير ارشاد اسلامی در زمينه تجديد نظر و دقت در اكران برخی از فيلم‌های نمايشی و سينمايی كه موارد اسلامی در آن ناديده گرفته شده و الگوی نامناسبی برای جوانان امروز است، بودند كه اين پيشنهاد، مورد استقبال مسئول اداره حمايت‌های مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور قرار گرفت.
captcha