توليد انيميشن «نابغه ايرانی» به‌زودی پايان می‌يابد
کد خبر: 2105260
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

توليد انيميشن «نابغه ايرانی» به‌زودی پايان می‌يابد

گروه كودك و نوجوان: مركز انيميشن حوزه هنری توليد مجموعه انيميشن «نابغه ايرانی» را با هدف معرفی علما و شخصيت‌های دينی و علمی ايرانی به كودكان و نوجوانان به‌زودی به پايان می‌برد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، توليد مجموعه پويانمايی«نابغه ايرانی» كه از سوی مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنری و در 52 قسمت، مدت نزديك به يك سال در حال پيگيری است، به‌زودی و با طی مراحل نهايی فنی به پايان می‌رسد.
موضوع اين مجموعه پويانمايی پرداختن به زندگی مفاخر ايرانی مطرح درجهان اسلام است و در آنها سعی شده است با نوع بديعی از روايت، زندگی هر كدام از علما و دانشمندان مسلمان ايرانی به كودكان و نوجوانان شرح داده شود.
براين اساس يك شخصيت كودك نابغه محور قصه‌پردازی اين مجموعه است كه به شكل مشترك در هر كدام از قسمت‌های اين مجموعه با توجه به نبوغ ذاتی خود در قالب شخصيت كودكی هر كدام از مفاخری علمی و دينی كه قرار است در اين انيميشن به زندگی آن‌ها پرداخته شود، قرار می‌گيرد و قصه را به پيش می‌‌برد.
مركز انيميشن حوزه هنری كه به‌زودی اين مجموعه را برای پخش به يكی از شبكه‌های تلويزيونی تحويل خواهد داد، هدف از توليد اين مجموعه را كه با تكنيك دوبعدی تهيه شده است، شناساندن دانشمندان و مفاخر ايرانی همچون ابن‌سينا، ابوريحان بيرونی و... كه علاوه بر جهان اسلام شهره در تمام جهان هستند عنوان كرده است.
مركز مطالعات و توليدات انيميشن حوزه هنری همچنين در تدارك توليد مجموعه انيميشن تاريخی با عنوان «تاريخ از اين ور» است كه با نگاهی طنز اتفاقات مهم تاريخ ايران و جهان و تحولات تاريخ معاصر را برای نوجوانان بازگو می‌كند.
captcha