دوره‌های متمركز تربيت مربی قرآن در ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 2106980
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

دوره‌های متمركز تربيت مربی قرآن در ماه مبارك رمضان برگزار می‌شود

نمايندگی مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه: مدير مركز قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علميه، برگزاری دوره‌های تربيت مربی قرآن كريم را از جمله فعاليت‌های اين مركز عنوان كرد و گفت: در ماه مبارك رمضان امسال در چند استان در كشور اين دوره‌ها را به صورت متمركز برگزار كنيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمصطفی حسينی، مدير مركز قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علميه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه، با بيان اين مطلب، گفت: مسابقات قرآن و حديث سومين دوره خود را طی می‌كند و دو دوره پيشين با استقبال خوبی از سوی طلاب مواجه شد بطوری كه سالانه هزار نفر از طلاب از سراسر كشور در بخش‌های مختلف، حفظ، قرائت، ترجمه، تفسير و... شركت می‌كنند.
مدير مركز قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علميه با بيان اينكه اين مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نهايی برگزار می‌شود، اظهار كرد: در اين مراحل شاهد رقابت‌های خوبی بين متسابقان هستيم كه اين امر هم اثرگذار است و هم توانسته است نوآوری‌هايی هم داشته باشد كه از جمله آنها بخش ترجمه در قرائت و حفظ است كه با سبك نوين و جالبی اجرا می‌شود و از جذابيت خاصی برخوردار است.
وی با بيان اين مطلب كه مركز دو فعاليت ديگر را نيز در كنار اين مسابقات پيگيری می‌كند، تشريح كرد: سير مطالعاتی تفسير و حديث دو فعاليتی است كه به آن اشاره شد و فعلا در قدم اول در بخش تفسير سير مطالعاتی تفسير نور و در بخش حديث سير مطالعاتی ميزان الحكمة مورد توجه است كه طلاب طی 2 سال می‌توانند اين سير مطالعاتی را به انجام برسانند و علاوه بر آن آزمون‌هايی نيز بعمل می‌آيد و در نهايت از برگزيدگان تقدير شده كه اين تقدير اعزام به عمره مفرده، عتبات عاليات، سوريه و مشهد مقدس است.
حسينی، آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه را ديگر فعاليت اين مركز عنوان كرد و افزود: طبق مصوبه شورای عالی حوزه و نظر مساعد مراجع تقليد نفرات برتر اين دوره‌ها از سوی مراجع تقليد تشويق شده و مورد حمايت قرار می‌گيرند و مركز مديريت نيز امتيازاتی را برای ايشان قائل می‌شود، البته پيشنهادی هم به مسئولان دارم كه در اين بخش در اموری همچون: تشويق، اعزام به خدمت سربازی، فعاليت در مراكز علمی خدماتی را برای طلاب در نظر بگيرند.
وی افزود: اگر اين خدمات به نحو شايسته‌تری از سوی مراكز متولی امور فرهنگی و اجتماعی در كشور برای علاقه‌مندان صورت پذيرد، حضور چشم‌گيرتری از جوانان را شاهد خواهيم بود.
مدير مركز قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علميه، ديگر فعاليت اين مركز را برگزاری دوره‌های تربيت مربی قرآن كريم عنوان كرد و گفت: اين فعاليت نيز سال‌هاست در بخش‌های روانخوانی، مفاهيم، ترجمه و حفظ در دوره‌های كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت انجام می‌پذيرد كه ان‌شاءالله بنا داريم در ماه مبارك رمضان امسال در چند استان در كشور اين دوره‌ها را به صورت متمركز برگزار كنيم.
captcha