آثار شهيد مطهری معبری است كه جامعه را با اسلام بی‌پيرايه آشنا می‌كند
کد خبر: 2113267
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۳

آثار شهيد مطهری معبری است كه جامعه را با اسلام بی‌پيرايه آشنا می‌كند

گروه سياسی و اجتماعی: انديشه و آثار شهيد مطهری بهترين معبری است كه همه جامعه را با اسلام بی‌پيرايه آشنا می‌كند و چون آثار وی نشأت گرفته از قرآن و سيره نبوی است، اگر افرادی طالب دست‌يابی به اسلام حقيقی هستند، تنها منبع دست‌يابی به اين هدف آثار شهيد مطهری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه زنجان، حجت‌الاسلام و‌المسلمين «علی معبودی»، نماينده ولی‌فقيه در سپاه انصارالمهدی «عج» زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در آستانه هفته عقيدتی سياسی و معلم، با اشاره به برخی از فضايل اخلاقی و رفتاری استاد شهيد مرتضی مطهری، ابراز كرد: عمر اين استاد گرانقدر، در مسير مبارزه با كج‌روی‌ها و انحرافاتی كه در جامعه آن روز، گريبان‌گير مردم خصوصاً جوانان شده بود، صرف گرديد.
وی افزود: در شكل‌گيری و پايه‌گذاری مبانی فكری نظام جمهوری اسلامی ايران، افراد بسياری نقش داشتند كه در رأس آنها حضرت امام خمينی(ره) قرا دارد و استاد مطهری به‌عنوان يكی از معماران اصلی اين بنای رفيع، نقش اساسی و حياتی در اين زمينه ايفا كرده است.
نماينده ولی‌فقيه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان، با بيان اينكه شهيد مطهری در بحث شناخت از اسلام دارای فهم بسيار بالايی بود، متذكر شد: در زمان اين شهيد بزرگوار، انقلاب نوپای ايران شاهد تولد ايسم‌های متعددی بود كه هر يك تلاش می‌كردند اسلام را به‌نوعی آلوده پيرايه‌هايی كنند، ولی در اين بين افرادی چون ايشان كوشش می‌كردند كه اسلام را بدون پسوند و پيشوند و تنها به‌عنوان «اسلام ناب محمدی» به‌دنيا بشناسانند كه امروز پس از گذشت سی و دو سال شاهد نتيجه گرفتن تلاش‌های آن‌روز هستيم.
نماينده ولی فقيه در سپاه‌ انصار‌المهدی‌(عج) زنجان تأكيد كرد: انديشه و آثار شهيد مطهری بهترين معبری است كه همه جامعه را با اسلام بی‌پيرايه آشنا می‌كند و چون آثار وی نشأت گرفته از قرآن و سيره نبوی است، اگر افرادی طالب دست‌يابی به اسلام حقيقی هستند، تنها منبع دست‌يابی به اين هدف آثار شهيد مطهری است.
اين مقام مسئول در ادامه به بهره‌گيری سپاه و بسيج از افكار و بيانات شهيد مطهری اشاره كرد و گفت: سپاه و بسيج فرزندان انقلاب بوده و حافظ دستاوردهای آن هستند و اگر بخواهند اين افتخار برای هميشه باقی بماند، می‌بايست با اسلام ناب و روحانيت اصيل در ارتباط باشند.
حجت الاسلام معبودی با تاكيد بر اينكه فكر و انديشه شهيد مطهری هر زمان در پيكره بسيج و سپاه جريان دارد، يادآور شد: آشنا كردن اين دو قشر با انديشه‌های خالص استاد مطهری، می‌تواند آنان را در دستيابی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی ياری نمايد و هفته عقيدتی‌-‌‌سياسی، فرصتی است تا اين مجموعه با آثار و افكار شهيد بزرگوار بيش از گذشته آشنا شوند.
وی تصريح كرد: اساس و پايه سپاه و بسيج بر محور اعتقاد و معنويت استوار است و مكتبی بودن اين دو نهاد انقلابی، در كنار ساير نيروهای امنيتی و نظامی كشور، موجبات ترس دشمنان را فراهم آورده است.
حجت الاسلام معبودی در بخش ديگری از اين گفتگو به عمده برنامه‌های هفته عقيدتی‌ ـ سياسی در سپاه انصارالمهدی«عج» زنجان اشاره كرد و گفت: برنامه‌های هفته عقيدتی سياسی از روز شنبه، دهم ارديبهشت به‌مدت يك هفته اجرا می‌شود و با توجه به نام‌گذاری هر يك از ايام اين هفته، بر اساس همان عنوان ويژه برنامه‌هايی برگزار خواهد شد.
نماينده ولی فقيه در سپاه انصارالمهدی «عج» زنجان در پايان تصريح كرد: برگزاری نشست حكمت مطهر در مراكز دانشگاهی استان، برپايی نشست‌های فرهنگی و سياسی و بصيرت سياسی در حلقه‌های صالحين، ديدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و نيز نماينده ولی فقيه در استان و برپايی مسابقات ورزشی و فرهنگی به‌شكل همگانی از عمده برنامه‌های اين هفته می‌باشد.
captcha