زنان نقش محوری تربيت در جامعه منتظر را ايفا می‌كنند‌
کد خبر: 2155160
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱

زنان نقش محوری تربيت در جامعه منتظر را ايفا می‌كنند‌

گروه سياسی و اجتماعی: يك كارشناس مذهبی، گفت: زنان نقش محوری تربيتی در جامعه منتظر ايفا كرده و دوشادوش مردان در فراهم ساختن مقدمات ظهور انجام وظيفه می‌كنند.

حجت‌الاسلام‌ «جعفر رحيمی»، كارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، با بيان اين‌كه زنان نقش محوری تربيتی در جامعه منتظر دارند، ابراز كرد: نظام اجتماعی، نظامی است كه به اجتماع پايبند بوده ‌و ‌متشكل از زن و مرد است. همان طوری‌كه مردان نقش اساسی را در جامعه ايفا می‌كنند، نمی‌توان نقش محوری زنان را ناديده گرفت.
اين مدرس حوزه علميه، اولين شرط ظهور امام عصر (عج) را، رشد فر‌هنگی در جامعه منتظر دانست و افزود: شهامت و شجاعت از ديگر عوامل دخيل در اين زمينه می‌باشد كه برای تحقق آن به مديری مدبر نياز است.
وی با اشاره به اولين راهپيمايی زنان در زنجان در زمان انقلاب، گفت: در زمان ظهور نيز 50 نفر از 313 نفر يار امام زمان‌، زنان هستند كه نقش علمی و تربيتی آنان هم عض با مردان می‌باشد.
امام جمعه ابهر ادامه داد: پيمودن جاده انتظار برای يك فرد، بدون شناخت ممكن نيست. استقامت‌وپايداری در وادی انتظار وابسته به درك صحيح از پيشوای موعود است.
اين كارشناس مذهبی اظهار كرد: اگر معرفت امام(عج) برای منتظر حاصل شود،او خود را در جبهه ايشان می‌بيند، بنابراين لخظه‌ای در تلاش برای تقويت جبهه امام(عج) خويش كوتاهی نمی‌كند.
اين كارشناس مذهبی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اين‌كه بهشت زير پای مادران است عنوان كرد: بيان اين سخن نشان‌گر اسای بودن نقش بانوان در تربيت انسان‌ها است كه بدون حضور آنان تربيت نسل منتظر تحقق نمی‌يابد.
وی اظهار كرد: منتظران اعم از زن و مرد در دوران غيبت كبری كه دوران پنهان زيستی امام زمان(عج) است به دليل عدم ظهور ايشان و رهبر جامعه مسئوليت‌های خطير و سنگينی بر عهده دارند.
حجت‌السلام رحيمی ادامه داد: منتظران واقعی بايد از يك سو بايد دغدغه‌های خودسازی و خود‌انديشی، جهت اصلاح خويشتن داشته باشند تا از جمله منتظران راستين امام(ع) باشند و از طرف ديگر نسبت به ديگر افراد جامعه، اخساس مسئوليت كنند تا آحاد مردم به صورت كلی و فراگير در راستای ظهور امام(ع) در تلاش باشند.
وی تربيت نسل منتظر را از جمله وظايف اجتماعی زنان در جامعه منتظر دانست و افزود: امربه معروف ونهی از منكر و ترويج عدالت و عدالت‌خواهی، پرورش ياران خاص و مسئوليت‌پذيری در عرصه‌های مختلف اجتماعی از ديگر وظايف زنان در اين عرصه است.
اين كارشناس مذهبی در پايان خاطر نشان كرد: اجرای احكام الهی از شرايط تحقق ظهور امام زمان (ع) است كه زنان در فراهم شدن آن نقش اساسی را ايفا می‌كنند.
captcha