خط مقدم جمهوری اسلامی دريا است
کد خبر: 2159560
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶

خط مقدم جمهوری اسلامی دريا است

گروه سياسی: سردار علی فدوی با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبری بر افزايش توانمندی‌های نيروی دريايی گفت: الان خط مقدم جمهوری اسلامی دريا است. فرماندهی كل قوا هم تأكيدات بسياری بر اين موضوع داشته‌اند. آمريكا به عنوان دشمن ما از يك توانمندی نظامی درياپايه برخوردار است و سال‌های طولانی با استفاده از توان دريايی خود اين روند سلطه را دنبال كرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمی سيدعلی خامنه‌ای، به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به هرمزگان گفت‌وگويی با سردار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه انجام داده است كه در ادامه می‌آيد:
به نظر شما دليل سفر رهبر انقلاب به بندرعباس و حضور ايشان در جمع پاسداران و خانواده‌های آنان چه بوده است؟
از زمانی كه نيروی دريايی سپاه با دستور فرماندهی كل قوا به بندرعباس انتقال يافت، پاسداران و خانواده‌های نيروی دريايی درخواست ديدار با رهبر انقلاب در تهران را داشتند. آقا اما فرمودند كه من خودم می‌خواهم به ديدار خانواده‌ها بروم.
در همين سفر كه به همراه امير دريادار سياری به محضر ايشان رسيديم، حضرت آقا خاطره‌ای را از ايام تبعيد خود در ايرانشهر نقل كردند و گفتند كه تابستان به‌قدری آن‌جا گرم بود كه ما حتی نمی‌توانستيم از يك طرف حياط خانه به سمت ديگر آن برويم. دمای هوا در سايه بيش از پنجاه درجه و در غير سايه بيش از شصت درجه بود. اما مردم ايرانشهر می‌گفتند اين‌جا از چابهار بهتر است. به اين دليل كه چابهار يك شهر ساحلی و شرجی است.
از اين جهت انتقال نيروی دريايی و خانواده‌هاشان به اين شهرهای ساحلی كشور مايه‌ تشكر رهبر انقلاب شد. ايشان گرم‌ترين زمان را برای اين سفر انتخاب كردند. ضمن اين‌كه اين روزها گرم‌ترين روزهای بندرعباس در چند سال اخير است.
از نظر نظامی اين انتقال چه ثمراتی برای نيروی دريايی داشته است؟
ما در هشت سال جنگ تحميلی و به‌ويژه در يك‌ونيم سال آخر كه با آمريكا در دريا رودررو بوديم، تجربه كرديم كه هر وقت فرماندهان و مسؤلين در كنار رزمندگان هستند، از شرايط و روال متفاوتی برخوردارند. وقتی رزمنده در كنار خودش و در مقابله‌ با دشمن، فرمانده‌ خود را می‌ديد و وقتی فرماندهانی مثل شهيد باكری، شهيد همت، شهيد علی‌رضاييان، شهيد مهدوی و ... در كنار رزمندگان خود شهيد شدند، اين نيرويی فراتر از آن چيزی به رزمندگان ما می‌داد كه بتوان گفت يا به تصوير كشيد.
الان خط مقدم جمهوری اسلامی دريا است. فرماندهی كل قوا هم تأكيدات بسياری بر اين موضوع داشته‌اند. آمريكا به عنوان دشمن ما از يك توانمندی نظامی درياپايه برخوردار است و سال‌های طولانی با استفاده از توان دريايی خود اين روند سلطه را دنبال كرده است. اگر آن‌ها بخواهند حركتی كنند، احتمالا از دريا خواهد بود. بنابراين طبيعی است كه نيروی دريايی بايد در برابر دشمن به مقابله برخيزد.
بنده در اولين روز انتصاب به فرماندهی نيروی دريايی سپاه در همان جلسه‌ اول به مجموعه نيروی دريايی گفتم كه ما ديگر جلسه‌ دوم را در تهران برگزار نمی‌كنيم. پاسداران و خانواده‌هاشان هم مثل هميشه پای كار بودند. بدون هيچ دغدغه‌ای بيش از يك سال است كه در منطقه حضور داريم و اين رزمندگان به همراه خانواده‌شان در خط مقدم هستند. در بقيه مناطق جنوبی نيز از چابهار تا اروندرود مستقر هستند. اين استقرار تأثير مستقيمی بر توان رزمی جمهوری اسلامی ايران خواهد داشت. ضمن اينكه ارتش و سپاه با همراهی و كمك هم می‌توانند تكميل‌كننده يكديگر باشند.
انتقال كامل نيروی دريايی سپاه به جنوب كشور چه بازتابی را در پی داشت؟
بلافاصله پس از استقرار ما در تنگه‌ هرمز و خليج فارس، عكس‌العمل‌ها از بالاترين رده سياسی تا بالاترين رده‌های نظامی آمريكا آغاز شد. آمريكايی‌ها بارها نگرانی خود را در اين‌باره اعلام كرده‌اند كه نمی‌دانند در برابر نيروهای ايرانی در چه وضعيتی قرار گرفته‌اند.
captcha