جشنواره امام رضا(ع) فرصت مناسبی برای ترويج فرهنگ رضوی است
کد خبر: 2162528
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

جشنواره امام رضا(ع) فرصت مناسبی برای ترويج فرهنگ رضوی است

گروه فرهنگ و هنر: جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) فرصت مناسبی برای ترويج شعاير دينی و گسترش فرهنگ رضوی است.

«منصور شرفی»، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل و دبير جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب اظهار كرد: برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در معرفی فرهنگ مقدس رضوی به خصوص برای نسل جوان بسيار حائز اهميت بوده و ابزاری برای اشاعه فرهنگ مبارزه، جهاد و بندگی در برابر خداوند متعال است.
وی ادامه داد: در كشوری كه حكومتش داعيه حركت به سوی تحقق آرمان‌های اسلامی است، راه ائمه معصومين به خصوص وجود بارگاه امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد بهترين راه تعالی و كمال بوده و استفاده از تريبون‌های مختلف می‌تواند مهم‌ترين ابزار ترويج فرهنگ اسلام ناب محمدی قلمداد شود.
وی تصريح كرد: برگزاری اين جشنواره كمترين ادای دينی است به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) تا با تلاش‌های هر چند اندك، زمينه‌های معرفت بيش از پيش به ساحت مقدس و نورانی آن امام همام را فراهم سازد.
وی گفت: جشنواره امام رضا(ع) فرصت مناسبی است تا با بهره‌گيری از هنر و ادبيات دينی جهت رسيدن به اهداف عاليه و مقدسی چون رشد فضايل اخلاقی بر اساس ايمان و تقوا، استقلال فرهنگی و مبارزه با هجمه فرهنگی غرب، اعتلای آگاهی‌های عمومی در زمينه‌های مختلف و شكوفايی استعدادها و روحيه تحقيق و فراهم‌آوردن زمينه‌های وحدت بين مسلمين، سهمی مهم و نقش برجسته را ايفا كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل با تاكيد بر اينكه جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) در بين شيفتگان و عاشقان حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) در داخل و خارج كشور جايگاهی ويژه پيدا كرده است، اظهار كرد: امروز ترقی معنوی و سعادت جامعه و به ويژه نسل جوان در گرو بهره‌گيری و تبين هرچه بيشتر سيره تابناك امامان همام من جمله حضرت ثامن الحجج(ع) است.
شرفی اذعان كرد: رايزنی و بهره‌گيری از نظرات صاحب‌نظران و كارشناسان مسلط فقهی و آشنا به تاريخ اسلام، زمينه‌سازی برای حضور علاقمندان از همه نقاط كشور حتی از ممالك اسلامی و نظرسنجی از شركت‌كنندگان در اين جشنواره می‌تواند به برگزاری هر چه پربارتر آن كمك كند.
وی ضرورت توجه به مداحان، چاوشی‌خوانان، مبتهلان و گروه‌های تواشيح را در راستای ترويج فرهنگ منور رضوی مهم دانست.
وی تجليل از پيشكسوتان مداحی و چاوشی‌خوانی، ارايه مقالات تخصصی درباره مداحی و چاوشی‌خوانی، حضور گروه‌های تواشيح و مبتهلان، انتشار دو عنوان كتاب تخصصی‌ و توليد يك اثر فاخر معنوی را از ويژگی‌های اين جشنواره در سال جاری اعلام كرد و گفت: اين جشنواره امسال به‌صورت رقابتی حضوری و در جوار بارگاه‌های ملكوتی امامزاده‌ها در شهرهای اردبيل، خلخال و مشكين شهر برگزار خواهد شد.
شرفی در پايان نقش اينگونه جشنواره‌ها را در ترويج شعاير اسلامی و انتقال فرهنگ رضوی در كشور مهم عنوان كرد و گفت: شناساندن امام معصوم(ع) به جامعه و افزايش معرفت مومنان به واسطه‌های فيض الهی خود ترويج و تعظيم شعائر الهی و اسلامی بوده و تحقق اين امر در جامعه عاقبت به خيری آن را به همراه خواهد داشت.
captcha