وزير ارشاد از دبيرخانه دايمی جشنواره مديحه سرايی رضوی بازديد كرد
کد خبر: 2188644
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸

وزير ارشاد از دبيرخانه دايمی جشنواره مديحه سرايی رضوی بازديد كرد

گروه اجتماعی: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در جريان سفر هيئت دولت به استان اردبيل، ضمن حضور در دبيرخانه دايمی جشنواره مديحه سرايی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی، از نزديك در جريان فعاليت‌ها و برنامه‌های اين دبيرخانه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جشنواره بين المللی امام رضا (ع) را در گستره ملی و بين المللی اقدامی ارزشمند عنوان كرد و با اشاره به ظرفيت‌ها و ويژگی‌های استان اردبيل خواستار تداوم اين حركت ارزنده در شهر حسينی اردبيل شد.
وی توليد آثار فاخر و ارزشی را متناسب با شان و جايگاه والای حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مورد تاكيد قرار داد و با استقبال از اثر موسيقيايی «تو حسين ملك مايی»، خواستار تصوير سازی مناسب برای اين اثر در جهت تاثيرگذاری بيشتر در مخاطب به‌ويژه عاشقان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) شد.
همچنين سعيد نوريان، دبير اجرايی ششمين جشنواره مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در اين بازديد، ضمن ارايه گزارشی از روند اجرايی برنامه‌های جشنواره از ارسال 421 اثر در رشته‌های مداحی، چاوشی‌خوانی، ابتهال، تواشيح و مقالات پژوهشی از سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره خبرداد.
وی با اعلام اينكه پنج عنوان كتاب با عناوين «روبه باغ گل سرخ»، «نغمه های آسمانی»، «ضريح»، «هشتمين ركعت عشق» و «چشمه های جوشان»؛ انتشار آلبوم صوتی «در آستان شوق» با حضور و اجرای مداحان برتر پنج دوره جشنواره مديحه سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی را از ديگر برنامه‌های اين دوره از جشنواره رضوی در اردبيل اعلام كرد.
ششمين جشنواره ملی مديحه سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی روزهای دهم تا دوازدهم مهر سال‌جاری در شهرهای اردبيل و مشگين شهر برگزار خواهد شد.
captcha