فراخوان طرح «حفظ غير حضوری قرآن» در كردستان اعلام شد
کد خبر: 2189349
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸

فراخوان طرح «حفظ غير حضوری قرآن» در كردستان اعلام شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد كردستان از توزيع فراخوان طرح سراسری آموزش حفظ غير حضوری و قرائت تقليدی قرآن كريم در بين ادارات و كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اين استان خبر داد.

«كامل گلباغی»، مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد كردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، با اعلام اين مطلب گفت: طرح سراسری غيرحضوری حفظ قرآن و نهج‌البلاغه به همت موسسه قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و همه علاقه‌مندان به حفظ قرآن از جمله شاغل، خانه‌دار، دانشجو، طلاب و دانش‌آموزان بدون محدوديت سنی می‌توانند در اين طرح شركت كنند.
وی اظهار كرد: در اين طرح قرآن‌پژوه، يك روز در ميان حدود 10 دقيقه با استاد خود تلفنی تماس می‌گيرد تا استاد ضمن پرسش از او راهنمايی لازم را به عمل آورد و امكان انتخاب شيفت مناسب در صبح و عصر و يا شب برای قرآن‌پژوهان وجود دارد.
گلباغی افزود: ارسال بسته آموزشی برای متقاضيان، شامل قرآن با ترجمه استاد بهرام‌پور، كتاب، نوار كاست و لوح فشرده آموزشی از ويژگی‌های اجرای اين طرح غيرحضوری است كه شركت كنندگان در آن با ترجمه و مفاهيم آيات و روايات در طول برگزاری دوره‌های تجويد، صوت و لحن و شركت در آزمون‌های حضوری و غيرحضوری موسسه آشنا می‌شوند.
وی عنوان كرد: شركت كنندگان در طرح سراسری غيرحضوری حفظ قرآن و نهج‌البلاغه می‌توانند از امكان حضور در اردوهای زيارتی و سياحتی و شركت در مسابقات سراسری حفظ و مفاهيم، دريافت گواهينامه معتبر، امكان شركت در دوره‌های آموزش حضوری در شهر قم سه تا 10 روزه (تا چهار مرتبه در سال) استفاده كنند.
مسئول دبيرخانه امور مساجد ادامه داد: همچنين آن دسته از شركت كننندگان در دوره آموزشی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه كه امكان استفاده از اينترنت را دارند، می‌توانند از طريق پايگاه اينترنتی موسسه در كلاس‌های آموزشی موسسه شركت كرده و به صورت زنده درس استاد را فراگرفته و پاسخ سئوالات خود را دريافت كنند.
وی بيان كرد: مدت طرح چهار سال و دو ماه است اما كسانی كه وقت و استعداد بيشتری دارند، می‌توانند با هماهنگی و برنامه ريزی زودتر از موعد حفظ خود را به اتمام برسانند.
گلباغی يادآور شد: علاقه‌مندان به شركت در اين دوره آموزشی با تسلط بر روانخوانی قرآن می‌توانند دو قطعه عكس، كپی شناسنامه، كپی آخرين مدرك تحصيلی، كپی فيش واريزی به مبلغ 2 هزار و 500 ريال به حساب جاری 1531086380 بانك تجارت شعبه صفاييه قم به نام موسسه قرآن و نهج‌البلاغه را به صندوق پستی موسسه 35 37165 ارسال كنند.
captcha