نخستين «لابراتوار قرائت قرآن كشور» در بيرجند افتتاح شد
کد خبر: 2212480
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲

نخستين «لابراتوار قرائت قرآن كشور» در بيرجند افتتاح شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: نخستين «لابراتوار قرائت قرآن‌» امروز چهارم آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين «حميد محمدی»، مشاور وزير ارشاد و رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور در مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی «نور هدايت» بيرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمين «حميد محمدی»، رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با بيان اينكه ترويج فعاليت‌های قرآنی يكی از اهداف مؤسسات قرآنی است، گفت: آموزش قرآن همراه با تأمل يكی از اهداف مهم و دستورات صريح خداوند در قرآن است كه بايد همراه قرائت دلنشين بيان شود.
وی ادامه داد: آنچه مهم است نقش قرائت است و هرچه قرائت دلنشين‌تر باشد انتقال اهداف قرآن مؤثرتر خواهد بود.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با تأكيد بر اينكه قرائت زيبا و دلنشين قرآن نوعی هنر است، افزود: هنر تلاوت قرآن و بيان مفاهيم و مضمون آن به مخاطبان بيشترين اثربخشی را به جای می‌گذارد؛ چنانچه پيامبر(ص) در صدر اسلام با صدای خوش و لحن دلربای خود زمينه گرايش بسياری از افراد را به دين اسلام فراهم كرد.
حجت‌الاسلام محمدی افتتاح نخستين لابراتور قرائت قرآن در شرق كشور را نقطه عطفی در گسترش فرهنگ و معارف دينی دانست و گفت: تمرين قرائت و تلاوت در فضای مناسب و استفاده از نرم‌افزارهای قرآنی زمينه رشد و تعالی فرهنگ قرائت و تلاوت را در استان فراهم می‌كند.
وی با بيان اينكه تأسيس اين لابراتور بايد به عنوان الگويی در سراسر كشور معرفی شود، اظهار كرد: لابراتور قرائت قرآن برای خواهران دستاوردی بسيار مناسب است تا زمينه گسترش دين را در سرتاسر جامعه ايجاد كنند.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با اشاره به اينكه لابراتور قرائت قرآن نقطه راهبردی است كه می‌تواند خراسان جنوبی را در ساير استان‌های ديگر برتر كند، يادآور شد: اميدواريم كمال اهتمام و حمايت همه جانبه دولت در سال‌های آتی شاهد رشد همه جانبه فعاليت‌های قرآنی در استان باشيم.
captcha