آغاز سومين مرحله مسابقات جشنواره ملی قرآن دانشجويان ايران در مشهد
کد خبر: 2228040
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۴

آغاز سومين مرحله مسابقات جشنواره ملی قرآن دانشجويان ايران در مشهد

گروه فعاليت‌های قرآنی: سومين مرحله از مسابقاتِ بيست و ششمين جشنواره ملی قرآن دانشجويان ايران از دقايقی پيش با رقابت بيش از 150 متسابق دانشجوی دختر و پسر در سه رشته آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، در ساعت 9 صبح امروز، سوم آذرماه 24 متسابق پسر و 25 دختر در دانشكدۀ مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، رقابت خود در مرحلۀ مقدماتی رشته حفظ كل قرآن مجيد را آغاز كردند.
در اين رشته «سيد مهدی سيف»، «جهانبخش فرجی»، «محمد مهدی بحرالعلوم»، «رضا محمد پور»، «حسن حكيم باشی» و «مهدی حسنی» در بخش پسران و «زينب آقايی»، «مريم خطيب»، «مرجانه جعفر نياورانی»، «نسرين نافذ كلام»، «زهرا صريحی نژاد»، «زهرا افخمی» و «زهرا غياثی نژاد» در بخش خواهران به داوری و نظارت در بخش های لحن، تجويد، وقف و ابتداء، حسن حفظ و صوت می پردازند.
مرحلۀ مقدماتی رشتۀ حفظ كل قرآن مجيد در بخش پسران و دختران از ساعت 9 تا 11 و همچنين 14 تا 17 برگزار می شود و در پايان پنج نفر به مرحلۀ فينال كه از ساعت 18 تا 21 امروز در محل دانشكده مهندسی برگزار می شود، راه می يابند.
همچنين امروز از ساعت 9 تا 11، بيش از 100 متسابق دختر و پسر در دو رشتۀ تفسير و ترجمه، مسابقات كتبی و صحيح خوانی قرآن را برگزار می كنند.
لازم به ذكر است، مرحلۀ اول مسابقات بيست و ششمين جشنواره ملی قرآن دانشجويان ايران، ديروز دوم آذرماه از ساعت 14 تا 17 با رقابت متسابقينِ رشته های ترتيل و حفظ پنج و 10 جزء پسران و دختران و مرحلۀ دوم اين مسابقات نيز از ساعت 18 تا 21 با رقابت ميان شركت كنندگان رشته های قرائت تحقيق و حفظ 20 جزء برگزار شد كه در رشته قرائت تحقيق پنج پسر و پنج دختر به مرحله فينال كه امشب ساعت 18 برگزار می شود، راه يافتند.
يادآور می‌شود، در بيست و ششمين جشنواره ملی قرآن دانشجويان ايران كه از دوم تا چهارم آذرماه به ميزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مشهد برگزار می شود، 408 دانشجو از هفت دستگاه آموزشی كشور در هشت رشته به رقابت با يكديگر می پردازند.
captcha