گزارش ايكنا از تنها جلسه تخصصی قرائت قرآن در اهواز
کد خبر: 2248176
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹

گزارش ايكنا از تنها جلسه تخصصی قرائت قرآن در اهواز

گروه فعاليت‌های قرآنی: مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز از مؤسساتی است كه به خوبی توانسته خلأ موجود ناشی از تشكيل نشدن جلسات تخصصی قرائت قرآن را در استان خوزستان پُر كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با توجه به اهميت تشكيل جلسات تلاوت قرآن برای تدبر هرچه بيشتر در كلام الهی و استفاده از زيبايی‌های معنوی تلاوت قرآن كريم و با عنايت به فرمايشات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) كه در ديدار با قاريان سراسر كشور فرمودند: «بايد جلساتی خاص تلاوت قرآن كريم در كشور برگزار شود تا مردم بيايند و فقط قرآن گوش كنند»، نقش چنين جلساتی و لزوم گسترش آن بر كسی پوشيده نخواهد بود.
بحمدالله پس از پيروزی انقلاب اسلامی جلسات سنتی تلاوت قرآن در شهر تهران، رونق خاصی گرفت و اكنون روز و شبی نيست كه در حسينيه‌ها و مساجد، استادان و پيش‌كسوتان مشغول تعليم قرآن به علاقه‌مندان آن هم در همه رده‌های سنی نباشد.
حتی بعضی از استادان با حُسن سليقه و پشتيبانی بعضی از نهادهای دولتی چنين جلساتی را با شكوه خاص و با نظم و ترتيب برگزار می‌كنند كه اين امر خود باعث گرايش بيشتر نسل نوجوان و اشتياق روزافزون آن‌ها برای حضور در جلسات را باعث می‌شود.
مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز نيز از جمله مؤسساتی است كه به خوبی توانسته خلأ موجود ناشی از عدم تشكيل چنين جلساتی در استان خوزستان را پر كند به نحوی كه اكنون شاهد تشكيل جلسات هفتگی تلاوت قرآن كريم با حضور پرشور علاقه‌مندان و به‌ويژه جوانان و نوجوانان در اين جلسات هستيم.
برگزار نشدن چنين جلساتی در سطح استان، نظم و ترتيب حاكم بر اين جلسه و همچنين استفاده از كارشناسان و استادان آشنا به فن و هنر تلاوت قرآن كريم باعث خرسندی دلسوزان قرآنی استان خوزستان و استقبال آن‌ها از تشكيل اين جلسات شده است.
به هر روی از مسئولان مؤسسه قرآنی امام رضا (ع) اهواز انتظار می‌رود با تقويت چنين جلساتی باعث شكوفايی استعدادهای ناب قرآنی جوانان خوزستانی شوند، استعدادهايی كه متأسفانه آن‌گونه كه بايد و شايد در استان به آن‌ها توجه شايانی نمی‌شود.
مدرسان اين جلسات استادان، «جليل بيت مشعل» و «رضا درخشان» هستند و حضور در اين جلسات برای عموم علاقه‌مندان به قرآن كريم آزاد است.
يادآوری می‌شود، جلسات تخصصی تلاوت قرآن كريم مؤسسه قرآنی امام رضا (ع) اهواز روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء در حسينيه امام رضا (ع) اهواز واقع در كيانپارس، جنب اداره كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان برگزار می‌شود.
نويسنده: سيدجاسم موسوی
captcha