تشریح فعالیت بيت‌القرآن زرنديه در سال‌ جاری
کد خبر: 2277318
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴

تشریح فعالیت بيت‌القرآن زرنديه در سال‌ جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول موسسه بيت‌القرآن زرنديه فعالیت این مرکز قرآنی را در سال‌جاری تشریح کرد.

جوان حيدری، مسئول موسسه بيت‌القرآن زرنديه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: دوره‌های آموزشی اين موسسه در رشته‌های روخوانی، آموزش الفبا و حروف، تفسير، روان‌خوانی، حفظ موضوعی و حفظ 14 سوره كوتاه قرآن ويژه خردسالان و روخوانی، روان‌خوانی، تجويد و فصيح خوانی، حفظ، مفاهيم و جلسات تفسير و صوت‌ولحن ويژه آقايان و بانوان برگزار می‌شود.
وی افزود: در اين موسسه همه‌ساله مجموعا 300 نفر قرآن‌آموز به تفكيك 150 نفر در مقطع خردسالان و 150 نفر در مقطع بزرگسالان شركت می‌كنند كه هم‌اكنون نيز 30 كلاس آموزشی در كليه شعب‌های دارالقرآن زرنديه در خصوص فعاليت‌های قرآنی در حال برگزاری است.
مسئول بيت‌القرآن زرنديه در ادامه در خصوص ديگر فعاليت‌های اين مركز از برگزاری دوره‌های آموزش مربی قرآن جهت به كارگيری در شعب موسسه خبر داد و افزود: در راستای به كارگيری مربيان آموزشی مجرب در شعبات بيت‌القرآن در شهرهای خشكه‌رود و مامونيه يك دوره آموزشی نيز ويژه اين مربيان از اول بهمن‌ماه در حال برگزاری است و مربيان در اين دوره‌ها در 15 جلسه با دروس روش تدريس، روان خوانی و تجويد قرآن‌كريم آشنا می‌شوند.
وی در ادامه از افتتاح شعبه جديد بيت‌القرآن در حسينيه مسجد علی ابن ابيطالب(ع) در شهر مامونيه خبرداد و افزود: در اين شعبه كه بهمن‌ماه سال‌جاری افتتاح شد در بخش خواهران و خردسالان كلاس‌هايی در رشته‌های روخوانی، تجويد و حفظ همه روزه صبح عصر در حال برگزاری است.
حيدری اظهاركرد: جهت آشنايی عموم با عملكرد و فعاليت‌های فرهنگی و قرآنی اين موسسه همه ساله فصلنامه با عنوان گزارش عملكرد توسط اين مركز منتشر می‌شود كه امسال نيز گاهنامه شماره 5اين موسسه در قالب موضوعات مصاحبه با مسئولان قرآنی شهرستان، اخبار داخلی، جداول قرآنی و زندگينامه قراء منطقه منتشر و توزيع شد.
وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی ويژه اعضا و شركت‌كنندگان، برگزاری مسابقات در مناسبت‌های مختلف و شركت قرآن‌آموزان اين مركز در مسابقات قرآنی را از ديگر برنامه‌های بيت‌القرآن اعلام كرد.
این مقام مسئول در پایان، شعبه‌های فعال بيت القرآن زرنديه را شعبه حسينيه مسجد علی ابن ابيطالب(ع)، حسينيه حضرت خديجه و مكتب الزهرا در آسيابك معرفی کرد.
captcha