جشنواره «تلاوت من»، طرحی برای همگرايی و وحدت امت اسلامی
کد خبر: 2321797
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱

جشنواره «تلاوت من»، طرحی برای همگرايی و وحدت امت اسلامی

گروه فعاليت‌های قرآنی: مشاور دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی جشنواره «تلاوت من» را فرصتی برای همگرايی امت اسلامی در جهان خواند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، روابط عمومی راديو قرآن اعلام كرد، لاله افتخاری، مشاور دبير كل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی درباره جشنواره بين‌المللی «تلاوت من»، گفت: اين جشنواره، مصداق آيه شريفه «فستبقوا الخيرات» است. رقابتی كه مورد نظر قرآن است و به آن دستور داده شده در آن لحاظ شده است و چه خيراتی بالاتر از اينكه انسان در كاری قرآنی شركت داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر انسان با قرآن مأنوس باشد تمامی فعاليت‌های او رنگ خدايی می‌گيرد و با نيت قرب الهی می‌تواند بهترين‌ها را برای خود و جامعه رقم زند و جشنواره بين‌المللی تلاوت من نيز با طرح و ايده‌ای نو قدم در راهی برای اعتلای قرآن و اسلام گذاشته است.
نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراگير بودن اين طرح گفت: تلاوت من، فرصتی را فراهم آورده تا مردم با حداقل امكاناتی كه در اختيار دارند، بتوانند در اين حركت قرآنی سهيم شوند و استعدادها مورد ارزيابی قرار گيرد. مردم با سهيم شدن در اين طرح در گسترش فرهنگ قرآنی سهيم شده‌اند و با رقابتی سالم و خداپسندانه علاوه بر شركت در طرحی برای رقابت و مسابقه به امری معنوی پرداخته‌اند.
لاله افتخاری با عنوان كردن اين مساله كه طرح قرآنی «تلاوت من» با گستردگی مخاطب، طرحی مناسب برای بانوان خانه‌دار، جوانان و نوجوانان است، ادامه داد: اين طرح می‌تواند با دخيل كردن آحاد مردم فرهنگ تلاوت قرآن كريم همراه با تدبر در آيات الهی را در جامعه نهادينه كند و در سطح بين‌الملل نيز با اجرای آن بسياری از شبهات مطرح شده درباره قرآن پاسخ داده می‌شود و با اين موضوع كه قرآن مسلمين بی‌كم و كاست يكی است همگرايی و وحدت امت اسلامی بيش از گذشته خواهد شد.
مشاور دبيركل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی با اشاره به بيداری اسلامی گفت: پرچم قرآن را شهدا برافراشتند و امروز به خاطر اين قرآن شريف شاهد بيداری در جوامع هستيم و اميد كه جشنواره «تلاوت من» با فراگيری مخاطب و سهولت در شركت بتواند زمينه‌ساز استقرار جوامعی با موازين اسلامی در جهان باشد. اين جشنواره نوعی نوآوری در عرصه مسابقات قرآنی است كه می‌تواند در شناسايی نخبگان قرآنی مؤثر باشد.
وی در پايان افزود: اميدوارم در اختتاميه جشنواره تلاوت من، شاهد شناسايی استعدادهای تلاوت در ايران و سراسر جهان باشيم تا در طرحی همگانی در جهان اسلام اين استعدادها تربيت شده و در خدمت قرآن قرار گيرند.
captcha