برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت هفته رضوی در اردبيل
کد خبر: 2324269
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت هفته رضوی در اردبيل

گروه فعاليت‌های قرآنی: كارشناس فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل از برگزاری برنامه‌های متنوع دينی و محفل انس با قرآن به مناسبت هفته رضوی در استان اردبيل خبر داد.

سعيد نوريان، دبير ششمين جشنواره مديحه سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی و كارشناس فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن اعلام اين خبر افزود: به مناسبت هفته رضوی كه از 21 تا 27 ارديبهشت است ويژه‌برنامه‌های دينی و قرآنی متنوعی تدارك ديده شده است.
وی هدف از برگزاری اين برنامه‌ها را نشر و گسترش فرهنگ رضوی در سطوح مختلف جامعه عنوان كرد و تصريح كرد: اين برنامه‌ها در تمامی 9 شهرستان استان اردبيل برگزار می‌شود كه علاوه بر جشنواره فيلم رضوی، آثار 9 دوره از جشنواره ملی و بين‌المللی امام رضا(ع) در نگارخانه خطايی شيخ‌ صفی‌الدين اردبيلی به نمايش در خواهد آمد.
نوريان خاطرنشان كرد: برگزاری محافل انس با قرآن كريم با حضور قاريان برجسته بين‌المللی و استانی، حضور قاريان در امام‌زاده صالح اردبيل، تجليل از خادمان رضوی در بيله‌سوار و گرمی، برپايی همراه با قدسيان، برپايی ويژه‌برنامه‌ آستان قدس از ديگر برنامه‌های هفته رضوی است.
وی گفت: شوق وصال، عنوان برنامه ديگری است كه در شهرستان پارس‌آباد مغان برگزار می‌شود و در آن آثار دوره‌های جشنواره ملی و بين‌المللی امام رضا(ع) در بخش شعر، مدايح، تواشيح عرضه می‌شود. همچنين دو كتاب شوق وصال و حضرت باران در اين هفته رونمايی می‌شود.
نوريان اظهار كرد: كتاب شوق وصال شامل پژوهش‌های سيره رضوی و آثار منتخب و كتاب حضرت باران شامل اشعار رضوی شاعران اردبيلی است. همچنين طی اين هفته از نفرات برتر استان‌های آذربايجان شرقی، آذربايجان غربی، اردبيل و زنجان تقدير به عمل می‌آيد و از بين حضار شركت‌كننده 4 نفر انتخاب می‌شوند كه مجموع اين تعداد نفرات بيشتر از 70 نفر خواهد شد.
captcha