مؤسسات قرآنی خانواده‌ها را به‌سوی برنامه‌های قرآنی صدا و سيما سوق دهند
کد خبر: 2366265
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
مؤسسات قرآنی و تربيت دينی خانواده/45

مؤسسات قرآنی خانواده‌ها را به‌سوی برنامه‌های قرآنی صدا و سيما سوق دهند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: صدا و سيما به عنوان يك رسانه ملی می‌توانند نقش مهمی را در آگاهی بخشی به خانواده‌ها برداشته و در ادامه اين حركت مؤسسات قرآنی نيز عاملی در تشويق خانواده‌ها و قرآن‌آموزان برای استفاده از برنامه‌های دينی و قرآنی صدا و سيما باشند.

مجتبی وزيری، مديرعامل كانون آموزش قرآن تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در رابطه با نگرش جامعه به آموزش قرآن گفت: اگر آموزش قرآن توأم با عمل باشد نياز به تبليغ ندارد و مردم خود با مشاهده اين امر از آموزش‌های قرآن استقبال خواهند كرد.
اين مسئول در ادامه در مورد ثبت نام كانون آموزش قرآن بيان كرد: به عنوان مثال كانون آموزش قرآن تهران اوايل خردادماه در ظرف مدت 3 ساعت موفق به ثبت نام 84 نفر شد كه اين خود نشانده گرايش خانواده‌ها و آگاهی از فعاليت‌های قرآنی مؤسسات است.
وزيری در ادامه با اشاره به استفاده از روش‌های سنتی در آموزش قرآن اظهار كرد: استفاده از روش‌های سنتی آموزش قرآن، گنجاندن اردو‌های آموزشی و تشويق‌های متنوع در قالب برگزاری مسابقه و ... در برنامه‌های مؤسسه از راهكارهای رسيدن به وضعيت مطلوب در آموزش قرآن است.
وی اظهار كرد: مؤسسات قرآنی به دليل مردمی بودن از جايگاه خوبی برخوردارند هستند و می‌توانند گام‌های مهمی را با ارائه آموزش‌های مناسب در توسعه و ترويج فرهنگ فراگيری قرآن در جامعه بردارند.
مديرعامل كانون آموزش قرآن تهران در پاسخ به اين سؤال كه فعاليت‌های قرآنی ارائه شده توسط مؤسسات قرآنی تا چه حد با نياز جامعه مطابقت داشته است؟ گفت: می‌توان گفت 50 درصد از فعاليت‌های قرآنی مؤسسات با نياز جامعه مطابقت داشته كه اين درصد خود نشان دهنده نياز جامعه به افزايش فعاليت‌های قرآنی در مؤسسات و مراكز قرآنی متناسب با علائق جامعه است.
وزيری تأكيد كرد: از دلايل اكتفای بيشتر مؤسسات قرآنی به بخش آموزشی می‌توان تقاضا و نياز جامعه به آموزش در آغاز فراگيری قرآن و نبود توانايی اجرای طرح‌های پژوهشی در اين مراكز اشاهر كرد.
اين مسئول بيان كرد: مؤسسات قرآنی به نحو عالی می‌توانند به اجرای طرح استعدايابی و نخبه‌پروری قرآنی بپردازند اما كسب موفقيت در اين زمينه نيازمند داشتن امكانات و حمايت مسئولان قرآنی است.
وی در پايان خاطرنشان كرد: صدا و سيما به عنوان يك رسانه ملی می‌توانند نقش مهمی را در آگاهی بخشی به خانواده‌ها برداشته و در ادامه اين حركت مؤسسات قرآنی نيز عاملی در تشويق خانواده‌ها و قرآن‌آموزان برای استفاده از برنامه‌های دينی و قرآنی صدا و سيما باشند.
captcha