نام 8 كتاب كانون پرورش فكری در فهرست لاك پشت پرنده قرار گرفت
کد خبر: 2370104
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷

نام 8 كتاب كانون پرورش فكری در فهرست لاك پشت پرنده قرار گرفت

گروه كودك و نوجوان: نام 8 عنوان از كتاب‌های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در «فهرست لاك پشت پرنده» (كتاب‌های مناسب برای كودكان و نوجوانان) قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) فصل نامه تخصصی پژوهشنامه ادبيات كودك و نوجوان و موسسه شهر كتاب كتاب های مناسب برای كودكان و نوجوانان را تحت عنوان «فهرست لاك پشت» تهيه كرده كه در اين مجموعه كتاب های برگزيده نام بيش از 50 نفر از نويسندگان، تصويرگران و مترجمان عرصه كودك و نوجوان به چشم می خورد.
براساس اين گزارش، 8 كتاب از كتاب های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در اين مجموعه به چشم می خورد كه دو كتاب «عاشقانه های يونس در شكم ماهی» نوشته جمشيد خانيان و «هستی» از مجموعه رمان نوجوان امروز و «يواش برو، يواش بيا» نوشته‌ زهره پريرخ از جمله اين كتاب ها هستند.
كتاب‌ «كرم سه‌نقطه» نوشته‌ سروناز پريش و رمان‌های «حتی يك دقيقه كافی است» نوشته‌ آتوسا صالحی، «دختری با روبان سفيد: نوشته‌ مژگان كلهر، «پيش از بستن چمدان» نوشته‌ مينو كريم‌زاده و «چشم عقاب» نوشته‌ محسن هجری از مجموعه رمان نوجوان امروز نيز در ليست كتاب های برگزيده كودك و نوجوان قرار گرفته اند.
اين كتاب‌ها در مجموع در سه فهرست مختلف، آثاری است كه در بهار، تابستان و پاييز سال 90 برای نخستين بار منتشر شده است و در اين ميان قرار است، نويسندگان، تصويرگران و مترجمان اين كتاب‌ها روز چهارشنبه ۲۸ تير به شهر كتاب مركزی تهران بيايند و با امضای كتاب‌هايشان در جشن تولد «فهرست لاك‌پشت پرنده» شركت كنند؛ فهرستی كه جمعی از كارشناسان ادبيات كودك و نوجوان آن را انتخاب كرده‌اند.
captcha