بيانيه شورای هماهنگی تبليغات اسلامی به مناسبت هشتم شهريور
کد خبر: 2398829
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

بيانيه شورای هماهنگی تبليغات اسلامی به مناسبت هشتم شهريور

گروه سياسی: شورای هماهنگی تبليغات اسلامی در آستانه‌ فرارسيدن سی و يكمين سالگرد فاجعه‌ تروريستی هشتم شهريور با صدور بيانيه‌ای ياد و خاطره‌ شهيدان والامقام دولت به ويژه رئيس‌جمهور شهيد محمدعلی رجايی و نخست‌وزير شهيد حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شورای هماهنگی تبليغات اسلامی در آستانه‌ی فرارسيدن سی و يكمين سالگرد فاجعه‌ی تروريستی هشتم شهريور و انفجار دفتر نخست‌وزيری به دست منافقان كوردل در سال 1360، با صدور بيانيه‌ای اين عمل تروريستی و ضد بشری را به شدت محكوم كرده و ياد و خاطره‌ شهيدان والامقام دولت به ويژه رئيس‌جمهور شهيد محمدعلی رجايی و نخست‌وزير شهيد حجت‌الاسلام و المسلمين محمدجواد باهنر را گرامی داشت.
در اين بيانيه آمده است: سلام بر سردارانی كه خود به تنهايی يك لشكر بودند. سلام بر همه آنانی كه لحظاتی از عمرشان را در مسلخ نبرد با دشمنان اسلام گذراندند. سلام بر آنانی كه اكنون ميهمان ملائك هستند. سلام بر شهيدان والامقام دولت و سلام بر اسوه‌های ايمان و رجا، دو نماد علم و تقوا، شهيدان والامقام رجايی و باهنر كه در راه پاسداری از ولايت و انقلاب اسلامی با شهدای انقلاب اسلامی پيمان خون بستند.
در بخش ديگری از اين بيانيه آمده است: آن دو يار صديق و همسنگر در قربانگاه عشق، باوفاداری بر عهد و پيمان خويش و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تشكيل دولت مكتبی، در دوران كوتاه اما پربركت خود، تلاش نمودند تا با رفع استضعاف و محروميت و تبعيض و بی‌عدالتی، سعادتمندی و رفاه و آسايش را برای ملت خويش به ارمغان آورده، اما سرانجام با خيانت منافقان تروريست و تحت حمايت همه‌ جانبه استكبار جهانی و باند تروريسم بين‌المللی، در آتش عشق خود پروانه‌وار سوختند و به جايگاه ابدی خود در ديار دوست و جوار رحمت حق شتافتند و ملتی را در غم فراق خود در دنيايی از سوگ و ماتم و اندوه تنها گذاشتند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: حال در اين ميان انتظار می‌رود، همان‌طور كه شهيدان والامقام رجايی و باهنر، از خود و تمام منيت‌های خود گذشتند تا در خدمت به خلق خدا كه جهادی بس مبارك و عظيم است به درجه لقاء‌الله برسند و در اين راه از فدا كردن هيچ موهبت الهی دريغ نورزيدند؛ دولت دهم و دولتمردان عرصه خدمت نيز كه خود را همچون رجايی‌ها و باهنرها خادم ملت نام نهاده و ردای خدمت را زيبنده خويش يافتند، راه دولت شهيدان رجايی و باهنر را الگوی خويش ساخته و بتوانند با تدابير به موقع و خاص خود همراه با اتكال به خداوند قادر متعال و پيروی از منويات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با شجاعت هر چه تمام‌تر و جديت و از خودگذشتگی مثال‌زدنی، كشور را در اين شرايط ويژه هدايت كرده و با اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی كه تنها راه ادامه‌ روند پيشرفت كشور است، اهتمام جدی به حل مشكلات معيشتی مردم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و با اصلاح رفتار اداری و بوروكراسی در مديريتی هوشمندانه و انعطاف‌پذير در افق سند چشم‌انداز بيست ساله، حركتی تصاعدی داشته باشد، كه اين مهم همتی بلند در سايه توجهات ويژه رئيس‌جمهور و هيئت دولت به اقشار كم‌درآمد جامعه، مبارزه با فقر و تبعيض، گرانی و تورم، برآورده شدن مايحتاج مردم، اجرای صحيح همراه با كارشناسی به موقع سياست‌های كلان اصل 44 قانون اساسی را می‌طلبد.
و چه زيباست در هفته دولت كه در سال جاری با آخرين سال دولت دهم مقارن گشته است؛ گام‌های مؤثر و چشمگيری در پيشرفت و آبادانی ايرانی آزاد برداشته شود تا بار ديگر رايحه خوش دولتی كه بيش از دولت‌های پيشين شعارهای انتخاباتی‌اش بر محوريت انديشه و تداوم سيره شهيد رجايی تأكيد دارد، مشام تمام آزادگان و محرومان را عطرآگين كند.
در پايان بيانيه‌، شورای هماهنگی تبليغات اسلامی؛ هفته‌ دولت و روز كارمند را نيز به همه‌ دولتمردان و تلاشگران عرصه خدمت و تمامی كارمندان و كاركنان بخش‌ها و دواير اداری و دولتی تبريك و تهنيت گفته و از همه مسئولان دولتی می‌خواهد تا با استفاده از همه توان كشور و بهره‌گيری از ظرفيت‌های فكری و انسانی در داخل و خارج از دولت، مجدانه درخواست‌ها و نياز‌های عمومی و ملی پيگيری نموده و توليد ملی و حمايت از كار و سرمايه ايرانی را در سایۀ تدابير مقام معظم رهبری در كانون توجه خود قرار دهند.
captcha