جشنواره ملی مديحه‌سرايی در مشگين‌شهر آغاز به كار كرد
کد خبر: 2415182
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲

جشنواره ملی مديحه‌سرايی در مشگين‌شهر آغاز به كار كرد

گروه فعاليت‌های قرآنی: همزمان با دهه كرامت و در آستانه ميلاد مسعود امام رضا‌(ع) و در قالب جشنواره بين‌المللی امام رضا‌(ع) هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در امامزاده سيد‌سليمان فخر‌آباد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه اردبيل، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل در مراسمی كه چهارشنبه، 29 شهريورماه در صحن بارگاه اين امامزاده شريف در فخر‌آباد مشگين‌شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی استان اردبيل به‌مدت دو روز در استان اردبيل برگزار می‌شود كه سرآغاز اين حركت اين مكان مقدس می‌باشد و عصر فردا، 30 شهریوماه در اردبيل و مجتمع فدك با معرفی منتخبان اين جشنواره به كار خود پايان می‌دهد.
منصور شرفی خاطرنشان كرد: در كنار برگزاری اين جشنواره كه برای آن بيش از 669 اثر ارسال شده بود شاهد برگزاری نشست تخصصی مداحان و چاوشی‌خوانان هستیم و برای انتخاب افراد برتر اين جشنواره به‌صورت حضوری آثار از صبح امروز مورد داوری قرار گرفته و رقابت نفس‌گيری را بين شركت‌كنندگان از استان‌های مختلف شاهد هستيم.
وی يادآور شد: در بخش مداحی از 86 اثر رسيده به دبير‌خانه 26 اثر از استان‌های يزد، مشهد، خوزستان، گيلان، تهران و استان مركزی مورد بررسی و ارزيابی نهايی قرار می‌گيرد تا از بين اين آثار به برگزيدگان جوايزی اهدا شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل گفت: در بخش چاوشی‌خوانی نيز از بين 47 اثر رسيده به جشنواره 15 گروه چاوشی‌خوانی به مرحله نهايی راه يافتند كه داوران امروز و فردا با بررسی آثار ارسالی گروه‌های منتخب را در اين زمينه معرفی می‌کنند.
شرفی تأكيد كرد: در يك برجستگی خاص و تفاوت مشهود نسبت به سال‌های گذشته ما بخش پيامك ادبی رضوی و همچنين مقالات پژوهشی و شعر را نيز به جشنواره به‌صورت استانی افزوده‌ايم به‌طوری‌كه در بخش مقالات پژوهشی 35 اثر، شعر 132 اثر و پيامك ادبی 369 اثر معرفی به دبير‌خانه ارسال و معرفی شده تا از بين آنها نيز در رشته مقالات پژوهشی پنج نفر و چاوشی‌خوانی و مداحی 16 نفر در مجموع مورد تجليل قرار گيرند.
اين مسئول بیان کرد: در جشنواره شعر رضوی استانی هشت نفر و پيامك ادبی نيز هشت نفر مورد تجليل قرار می‌گيرند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل تصريح كرد: فردا همزمان با مراسم اختتاميه دو آلبوم صوتی «بر آستان شوق » و «لطيف‌تر از باران » رونمايی شده و در اختيار مخاطبان قرار می‌گيرد.
شرفی در پايان سخنان خود همچنين از رونمايی از سه كتاب « شوق وصال»‌، «حضرت باران» و «پرنيان عشق» در جنب اين جشنواره خبر داد و اظهار كرد: به‌دليل همزمانی برگزاری اين جشنواره به ميمنت هفته دفاع مقدس از مداحان پيشكسوت دوران دفاع مقدس نيز تجليل می‌شود.
captcha