اردبيل؛ پيشتاز دريافت جوايز جشنواره مديحه‌سرايی
کد خبر: 2415187
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵

اردبيل؛ پيشتاز دريافت جوايز جشنواره مديحه‌سرايی

گروه هنر: مسئول دبيرخانه دايمی هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل گفت: همزمان با آغاز اين جشنواره در اردبيل بخش‌های پيامك ادبی رضوی و شعر رضوی برترين‌های خود را شناختند.

سعيد نوريان، مسئول دبيرخانه دائمی هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در اردبيل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه اردبيل، اظهار كرد: از 369 اثر كه توسط 700 نفر از سراسر كشور به دبيرخانه هفتمين جشنواره سراسری مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی ارسال شده بود، كميته انتخاب تعداد 110 اثر را برای حضور در بخش اصلی جشنواره انتخاب كرد.
وی ادامه داد: از اين تعداد براساس رای داوران تعداد هشت نفر به‌عنوان برگزيدگان بخش جنبی نخستين جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی در رشته پيامك ادبی رضوی انتخاب شدند.
اين مسئول ادامه داد: عزيزه پناهی و وقار عبدالله‌نژاد از پارس‌آباد، ندا حيدرزاده و فريبا احمدی از اردبيل، نازيلا هاشمی از گرمی، پريسا فتاحی و اسرا جباری از مشگين‌شهر و اميرحسين باقرزاده از بيله‌سوار نفرات برگزيده اين جشنواره می‌باشند.
نوريان يادآور شد: عليرغم اينكه نخستين جشنواره پيامك ادبی به‌صورت استانی در اردبيل برگزار شده بود‌، اما به‌دليل علاقه‌مندی ديگر هموطنان به آقا علی‌‌بن موسی الرضا‌(ع) آثاری از استان‌های ديگر كشور‌مان هم به دبيرخانه جشنواره در اين بخش اثر ارسال شده بود.
مسئول دبير خانه دائمی جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی در اردبيل در بخش ديگری از سخنان خود از معرفی برگزيدگان نخستين جشنواره استانی شعر رضوی در اردبيل خبر داد.
نوريان اظهار كرد: از 132 قطعه شعر رسيده به دبيرخانه نخستين جشنواره شعر استانی 50 قطعه شعر با نظر كميته انتخاب به مرحله نهايی راه يافتند كه از اين تعداد هشت شاعر ولايی از استان اردبيل به‌عنوان برگزيدگان جشنواره انتخاب شدند.
وی افزود: علی سعادتخانی از نير، احسان محمدی، پيام جهانگيری، محمدرضا بهرام‌پور، سميرا پيرزاده و مريم عليزاده از اردبيل، ملاحت نادری و پرناز قربانی از خلخال هشت برگزيده نخستين جشنواره استانی شعر رضوی هستند كه همزمان با مراسم اختتاميه هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی تجليل می‌شوند.
اين مسئول در پايان سخنان خود از ارسال 35 اثر به بخش جنبی در رشته‌(مقالات پژوهشی) خبر داد و گفت: مريم ابراهيمی از كرمان، سميرا اصلانی، عسگر آرمون و عبدالله اسدی، مسلم نوروز‌زاده و علی دژبانی از اردبيل و موسی تقوی‌ از نمين افرادی هستند كه به‌عنوان برگزيدگان اين بخش از هفتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی شناخته شدند.
captcha