امر به معروف و نهی از منكر شبكه فرهنگی و اجرايی گسترده جامعه است
کد خبر: 2429157
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

امر به معروف و نهی از منكر شبكه فرهنگی و اجرايی گسترده جامعه است

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه شاهرود گفت: امر به معروف و نهی از منكر وظيفه‌ای است كه اگر عملی شود يك شبكه گسترده فرهنگی و اجرايی از مجموعه افراد ملت به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه سمنان، عباس مطهری فرمانده سپاه شاهرود 18 مهرماه در گردهمايی توجيهی امر به معروف و نهی از منكردر شاهرود اظهار كرد: امربه معروف ونهی از منكر از اقسام مهم فروع دين است كه قرآن و معصومين (ع) بسيار سخن گفته‌اند و مسئوليت را روشن كرده‌اند.
وی افزود: در اديان ديگر نيز بيشترين برنامه‌های تربيتی را از اين طريق اجرا می‌كنند و اين اهميت اين موضوع را در كل جوامع بشری و اديان مختلف نشان می‌دهد.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به حديثی از امام باقر (ع) گفت: امر به معروف و نهی از منكر راه پيامبران و شيوه نيكوكاران است و بايد در جامعه و به خصوص در حكومت اسلامی اهميت ويژه‌ای برای آن قائل بود.
مطهری به شرايط انجام امر به معروف و نهی از منكر اشاره و تصريح كرد: مهمترين شرط انجام امر به معروف و نهی از منكر شناخت معروف‌ها و منكرات است و يك فرد با احاطه براينها می‌تواند امربه معروف و نهی از منكر مطلوب را انجام دهد.
وی با تاكيد بر تاثيرگذاری امربه معروف و نهی از منكر گفت: يكی از مولفه‌های افزايش تاثيرگذاری امربه معروف و نهی از منكر ابزار حس خيرخواهی است، همان چيزی كه در فرهنگ اسلام به نصيحت مشهور است بدان صورت كه فرد را تحقير نكرد؛ بلكه عمل انجام شده را مزمون و اعلام انزجار كرد.
مطهری با تأكيد بر حفظ كرامت و عزت افراد گفت: بايد در امر به معروف و نهی از منكر از موضع برتری و قدرت وارد نشويم و عزت و حرمت و كرامت افراد را حفظ و عيب جويی،سوء ظن نداشته و ادب را رعايت نمائيم.
فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به ارتباط مستقيم امربه معروف با دين و آبروی مردم تصريح كرد: امربه معروف و نهی از منكر مستقيم با دين و دنيا و آبروی افراد در ارتباط است و از حساسيت ويژه‌ای برخوردار است.
وی تأكيد كرد: عزت و سربلندی، استورای پايه‌های دين، امنيت و كسب حلال از آثار امر به معروف و نهی از منكر در جامعه است.
فرمانده سپاه شاهرود با تأكيد بر مسووليت بسيج و سپاه به عنوان حافظ ارزش‌ها در اين خصوص گفت: به عنوان حافظان اين انقلاب و ارزش‌های آن بايد با برنامه‌ريزی و كار هدفمند در ترويج معروفات و از بين بردن منكرات در جامعه تلاش كنيم و اين را به آحاد بسيجيان نيز منتقل و در جامعه ترويج دهيم.
captcha