برگزاری مسابقات قرآن می‏تواند تجلی‏گاه پيوند هنر و متون اسلامی باشد
کد خبر: 2430422
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲

برگزاری مسابقات قرآن می‏تواند تجلی‏گاه پيوند هنر و متون اسلامی باشد

گروه فعاليت‌های قرآنی: رقابت در اجرای ابتهال‌ها و قرائت همراه با تضرع ادعيه و مناجات‌های پرسوز كه همچون گنجينه‌ای گرانبها در ميان ما است می‌تواند تجلی‌گاه پيوند هنر و متون اسلامی باشد.

عظيم خادم شريف، رئيس اداره اوقاف صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه گيلان، در خصوص برگزاری مسابقات قرآن و گروه‏های همخوانی و مديحه‌سرايی اظهار كرد: رقابت در اجرای ابتهالات و قرائت همراه با تضرع ادعيه و مناجات‌های پرسوز كه همچون گنجينه‌ای گرانبها در ميان ما است می‌تواند تجلی‌گاه پيوند هنر و متون اسلامی باشد و نيز اذان كه شعار مسلمين و در بردارنده بلندترين مفاهيم توحيدی است زينت‌بخش اين رقابت‌هاست.
وی مهم‏ترين هدف از برگزاری اين مسابقات را ايجاد انگيزه در بين افراد جامعه بويژه جوانان و نوجوانان در جهت تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی عنوان كرد و گفت: مسابقات اذان، ابتهال و همخوانی در سه گروه مختلف سنی برگزار می‌شود.
خادم شريف افزود: با ايجاد رقابت سالم در بين جوانان و نوجوانان اين شهرستان در زمينه مسابقات قرآن و تواشيح در صدد هستيم علی‌رغم ارتقای سطح اذان‌گويی، ابتهال، مديحه‌سرايی، همخوانی و توسعه و گسترش آن در جامعه نيز جوانان و نوجوانان را با قرآن كريم و فضايل اهل بيت عصمت و طهارت(ع) آشنا كنيم و با اين بزرگان انس دهيم.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه صومعه‌سرا همچنين شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح و اذان و ابتهال را از ديگر اهداف برگزاری اين مسابقات عنوان كرد و در ادامه خاطرنشان كرد: اين مسابقات 22 مهرماه در بقعه متبركه آقا مهدی آقای صومعه‌سرا با تعداد بالغ بر30 نفر شركت‌كننده برگزار می‏شود.
خادم شريف همچنين در پايان از برگزاری مسابقات قرآن حفظ، ترتيل، و قرائت از اول تا 20 آبان‌ماه در اين شهرستان خبر داد.
captcha