مسابقات «مديحه‌سرایی و همخوانی قرآن» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 2451622
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

مسابقات «مديحه‌سرایی و همخوانی قرآن» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی از برگزاری مرحله استانی مسابقات مديحه‌سرایی و همخوانی قرآن‌ كريم، اذان و ابتهال هم‌زمان با دوم آذرماه در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن مؤمنی‌مقدم، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی با اعلام خبر برگزاری مسابقات مديحه‌سرایی و همخوانی قرآن گفت: اين مسابقات پنجشنبه، دوم آذرماه ساعت 8 در آستان شهدای باقريه شهرستان بيرجند برگزار می‌شود.
وی با بيان اينكه در اين دوره از مسابقات در رشته ابتهال 12 نفر به مرحله استانی راه يافته‌اند، ادامه داد: از اين تعداد پنج نفر از بيرجند، سه نفر از فردوس، دو نفر از قاين و از شهرستان نهبندان و سربيشه هر كدام يك نفر حضور دارند كه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
حجت‌الاسلام مؤمنی‌مقدم به رشته اذان اشاره كرد و گفت: در اين دوره از مسابقات 77 نفر در بخش مؤذنان بزرگسال و 24 نفر در بخش مؤذنان شكوفه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبی به رشته مديحه‌سرایی و همخوانی قرآن كريم اشاره كرد و افزود: در اين دوره از مسابقات چهار گروه تواشيح در بخش آقايان از شهرستان‌های بيرجند، قاين، فردوس و بشرويه و دو گروه مديحه‌سرایی و همخوانی قرآن كريم در بخش بانوان از شهرستان‌های بيرجند و قاين حضور دارند.
وی ايجاد انگيزه میان افراد جامعه به‌ويژه جوانان و نوجوانان در راستای تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی را از مهم‌ترين اهداف برگزاری اين مسابقات دانست و شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، اذان و ابتهال و ارتقای سطح اذان‌گويی، ابتهال، مديحه‌سرايی و همخوانی در سطح استان و گسترش آن در سطح جامعه را از اهداف ديگر برگزاری اين مسابقات عنوان كرد.
captcha