جمع‌آوری اسناد جانبازان و شهدا زمينه آشنايی با دوران دفاع مقدس را فراهم می‌كند
کد خبر: 2456218
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

جمع‌آوری اسناد جانبازان و شهدا زمينه آشنايی با دوران دفاع مقدس را فراهم می‌كند

گروه اجتماعی: جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و جانبازان می‌تواند باب آشنايی ما را با دوران هشت سال جنگ تحميلی و ايثارگری رزمندگان بيش از گذشته فراهم آورده و اين سرمايه‌های عظيم را به نسل‌های آينده انتقال دهد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل، سيد‌ودود سيد‌شنوا، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل‌ جمعه، 10 آذرماه در بازديد از بيمارستان ايثار اردبيل، با اعلام اين مطلب تصريح كرد: طرح سرگذشت‌پژوهی جانبازان با 75 درصد پيشرفت رو به پايان است كه اميدواريم تا پايان سال بتوانيم در اين زمينه به توفيق خوبی دست يابيم.
وی افزود: از مجموعه خاطرات جانبازان تعدادی كتاب انتشار يافته است كه در سال ‌جاری نيز ادامه طرح سرگذشت‌پژوهی جانبازان 25 الی 70 درصد در دستور كار قرار گرفته است.
سيدشنوا ادامه داد: جمع‌آوری اين اسناد و آثار می‌تواند باب آشنايی ما را با دوران هشت سال جنگ تحميلی و ايثارگری رزمندگان بيش از گذشته فراهم آورده و اين سرمايه‌های عظيم را به نسل‌های آينده انتقال دهد.
مديركل اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل، با اعلام اينكه در حد توان و وسع خود تلاش می‌كنيم تا از جانبازان در حوزه‌های معيشتی، درمانی و رفع مشكلات متعدد آنها اقدامی اساسی انجام دهيم، تصريح كرد: بيمارستان 118 تختخوابی ايثار اردبيل با چهار بخش كه سه بخش آن اختصاص به جانبازان دارد به اين سرمايه‌های عظيم ارائه خدمات می‌كند.
وی با بيان اين‌كه هم اكنون حدود 300 جانباز در اين بيمارستان بستری و تحت درمان هستند، خاطرنشان كرد: اين بيمارستان فوق‌تخصصی رتبه اول كشور را در ارائه خدمات درمانی، تجهيزات پزشكی و كار درمانی دارد.
سيدشنوا ادامه داد:‌ بسياری از جانبازان در اين بيمارستان مشغول فعاليت و انجام كارهای مختلف توليدی و اشتغالزايی هستند كه از محصولات توليدی آنها هر‌از چند گاهی نمايشگاهی نيز در سطح شهر برپا می‌شود.
وی با بيان اينكه در اين استان 11 هزار و 200 جانباز وجود دارد، يادآور شد: اين جانبازان با درصدهای 70 تا زير 25 درصد سازماندهی شدند و از خدمات مستمر بنياد شهيد و امور ايثارگران استفاده می‌كنند.
وی حفظ ارزش‌ها و انتقال فرهنگ ايثار و شهادت را از انتظارات جانبازان و ايثارگران جامعه اسلامی توصيف كرد و افزود: آنچه كه موجب دلخوری جانبازان و ايثارگران می‌شود بی‌مهری به برخی ارزش‌های خلق شده است كه اميدواريم از سوی نسل جديد اين امر به حداقل برسد.
captcha