استقبال سه و نيم ميليون خوزستانی از ضريح جديد امام حسين(ع)
کد خبر: 2461733
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
قدم به قدم با كاروان عشق/21

استقبال سه و نيم ميليون خوزستانی از ضريح جديد امام حسين(ع)

گروه اجتماعی: استاندار خوزستان گفت: بر اساس برآورده انجام شده در مسير حركت كاروان سفينة‌النجاة در خوزستان، سه ميليون و 600 هزار نفر به استقبال ضريح جديد امام حسين(ع) آمد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، سيدجعفر حجازی، استاندار خوزستان با اعلام اين خبر اظهار كرد: در مسير انتقال ضريح جديد امام حسين(ع) چهار استان تهران، قم، مركزی و لرستان وجود داشت كه زمان طی مسير در اين چهار استان در مجموع 5 روز بوده است اما ضريح امام حسين(ع) تاكنون هفت روز در استان خوزستان مستقر بوده و پيش از انتقال به كشور عراق، در آبادان و خرمشهر نيز مستقر خواهد بود.
استاندار خوزستان گفت: كاروان سفينة‌النجاه در خوزستان از مسير انديمشك، دزفول، شوشتر، سه راهی گتوند، اهواز، آبادان و خرمشهر عبور كرده است. تخمين زده شده كه در اين مسير، سه ميليون و 600 هزار نفر به استقبال ضريح آمده‌اند كه برخی از اين افراد از استان‌های اصفهان، كهگيلويه ‌و بويراحمد، لرستان و ايلام بوده‌اند.
وی با بيان اينكه اين ضريح پنجمين ضريح ساخته شده برای امام حسين(ع) است، افزود: به طور متوسط هر 300 سال يك‌بار ضريح حرم امام حسين(ع) تعويض شده كه چهار ضريح توسط ايرانيان ساخته شده است.
حجازی ادامه داد: اين ضريح از لحاظ كيفيت و دوام از سايرين بهتر و زيباتر است و تا 300 سال نيز ماندگاری آن تضمين شده است.
استاندار خوزستان عنوان كرد: متوسط انتظار برای رسيدن ضريح 10 ساعت بوده و مردم حتی زمان بارندگی‌ها نيز هم‌چنان در انتظار ايستاده‌ بودند. مردم دارخوين 19 ساعت در انتظار ضريح بوده‌اند و برخی از روستاها با فاصله 15 كيلومتری به استقبال ضريح امام حسين(ع) آمدند.
captcha