اولين جشنواره قصه‌گويی استانی «مرثيه برای خورشيد» در اهواز آغاز به كار كرد
کد خبر: 2474614
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸

اولين جشنواره قصه‌گويی استانی «مرثيه برای خورشيد» در اهواز آغاز به كار كرد

گروه اجتماعی: در آستانه اربعين حسينی اولين جشنواره قصه‌گويی استانی «مرثيه برای خورشيد» با محوريت قصه‌های عاشورا و قيام امام حسين(ع) و ياران با وفای ايشان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، اولين جشنواره قصه‌گويی استانی «مرثيه‌ای برای خورشيد» صبح امروز چهارشنبه، 13 دی‌ماه در سالن آمفی تئاتر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شماره يك اهواز شروع به كار كرد.
در اجرای صبح اين جشنواره، ليلا رحمانيان با قصه «بوی سيب» از شهرستان اهواز، زهرا شوشتری با قصه «برای دل كوچك قاسم» از شهرستان ملاثانی، مريم فهيم‌پور با قصه «مداد رنگی‌های پشت پنجره» از شهرستان اهواز، سميره عنصری با قصه «حسين برای همه» از شهر حميديه و شهناز ممبينی با قصه «بوی سيب» از شهرستان اهواز به اجرای قصه های خود پرداختند.
همچنين سحر حقيقی با قصه «شام غريبان» از شهرستان اهواز، منصوره محمدی با قصه «وداع» از شهرستان اميديه، مرجان ظريفی با قصه «بازگشت به مدينه» از شهرستان اهواز، الهام بهادر قنواتی با قصه «مير علمدار» از شهرستان بهبهان، فروغ گلريززاده با قصه «كبوتر دشت كربلا» از شهرستان اهواز و فاطمه حسن‌نسب با قصه «پاكباخته» از شهرستان بهبهان قصه‌های خود را برای حاضران و هيئت داوران بازگو كردند.
در اولين جشنواره قصه‌گويی استانی «مرثيه‌ای برای خورشيد» 20 قصه‌گوی برتر كانون‌های استان قصه‌های خود را با موضوع عاشورا و قيام امام حسين(ع) و ياران با وفای ايشان اجرا می‌كنند.
داوری اين جشنواره را مدينه خورشيدی و مهين گيمدی دو مربی قصه‌گوی كانون استان كه در جشنواره‌های مختلف قصه‌گويی استانی و كشوری رتبه‌های برتر را كسب كرده‌اند و شعله پرند كارشناس مسئول فرهنگی استان كه سابقه داوری جشنواره‌های كشوری و بين‌المللی را در كارنامه خود دارد بر عهده دارند.
گفتنی است: اين جشنواره ابتدا به صورت كتابخانه‌ای سال 1389 در كانون مركز شماره 5 اهواز اجرا شد. سال 90 نيز با توجه به استقبال مربيان كانون مراكز اهواز و ملاثانی اين برنامه به صورت حوزه‌ای برگزار شد و امسال نيز اين جشنواره به صورت استانی در اهواز در حال برگزاری است.
captcha