دبيرخانه‌های جشنواره حكمت مطهر در مراكز استانی دانشگاه پيام‌نور راه‌اندازی شد
کد خبر: 2497538
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶

دبيرخانه‌های جشنواره حكمت مطهر در مراكز استانی دانشگاه پيام‌نور راه‌اندازی شد

گروه انديشه: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پيام نور از آغاز به كار دبيرخانه‌های مراكز استان اين دانشگاه با موضوع هشتمين جشنواره حكمت مطهر خبر داد.

عليرضا اژدر، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پيام نور، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) درباره برگزاری هشتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان اظهار كرد: آشنايی من با آثار شهيد مطهری به قبل از انقلاب باز می‌گردد و شاخصه مهمی كه برای من جذابيت بيشتری ايجاد كرد، تسلط علمی و دينی و روشنگری و بصيرتی است كه ايشان از قرآن و سيره معصومين(ع) و خردورزی داشته‌اند.
وی ادامه داد: اين خصيصه در آثار و سخنرانی‌های استاد مطهری منعكس است و امروزه گويا ايشان زنده و در بين ما هستند چرا كه مطالب و مفاهيم طرح شده توسط ايشان سخن روز است و تمام اقشار جامعه خصوصاً دانشجويان و اساتيد از آن بهره‌مند و منتفع می‌شوند.
وی تصريح كرد: اين آشنايی با انديشه‌های شهيد مطهری بسيار مؤثر و كاربردی بوده تعاليم و تفاسير و تحليل‌های ايشان در پايان‌نامه و رساله‌های دوره كارشناسی ارشد و دكتری اينجانب نيز تأثيرگذار بوده است.
اژدر درباره نشر و گسترش افكار و انديشه‌های استاد شهيد مطهری در فضای دانشگاه‌های كشور خاطرنشان كرد: دانشگاه به حكم رسالت ذاتی خود كه همواره در هر نيم‌سال ميزبان نسل جديد و جوان‌تر است، ضرورت ارائه دانش و علوم و حكمت نورانی و منطقی دينی نيز بر آن رسالت می‌افزايد و چه آثاری متقن‌تر از آثار شهيد مطهری كه امام راحل (ره) مهر تأييد بر آنها نهاده است مؤثرتر است تا در فضای دانشگاه طنين‌انداز شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پيام نور بيان كرد: همواره دانشجويان از زلال انديشه آن شهيد مطهر بهره‌مند می‌شوند و بر بصيرت خود می‌افزايند و بر مسئولان است كه با ظرفيت‌هايی كه در اختيار دارند بهترين، اصيل‌ترين و ناب‌ترين مظروف و محتوا را برای ترويج انديشه‌های ايشان استفاده كنند.
وی با اشاره به اهداف تشكيل دبيرخانه هشتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان در معاون فرهنگی دانشگاه پيام نور اظهار كرد: دانشگاه پيام نور از گذشته و در جشنواره‌های قبلی حكمت مطهر و خصوصاً ششمين و هفتمين دوره اين جشنواره كه ميزبانی آن را به عهده داشت در راستای هرچه باشكوه‌تر برگزار شدن آن تلاش مضاعف كرده است.
وی ادامه داد: در هشتمين دوره اين جشنواره هم باتوجه به گستردگی دانشگاه و نيز پيشنهاد ستاد اصلی جشنواره، مقرر شد دبيرخانه اقماری در معاونت فرهنگی اجتماعی تشكيل شود تا اطلاع رسانی كامل و نيز چاپ برخی از پوسترها و منشورات ويژه مراكز و واحدهای دانشگاه پيام نور توسط اين دبيرخانه انجام شود.
اژدر گفت: ايجاد جريان فرهنگی در دانشگاه‌ها از طريق آثار شهيد مطهری با بهره‌گيری از تعريف درست و مؤثر بخش‌های كاربردی جشنواره‌ای، بسترسازی جهت اسلامی شدن بنيادين دانشگاه‌ها از طريق گسترش انديشه‌های ناب اسلامی مبتنی بر آراء و انديشه‌های شهيد مطهری و زمينه‌سازی جهت انجام پژوهش‌های مطالعاتی درباره انديشه‌های استاد مطهری از جمله اموری است كه بايد در برپايی اين جشنواره تقويت شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پيام نور تصريح كرد: به همت مركز چاپ و انتشارات دانشگاه پيام نور تعداد 6هزار برگ پوستر جشنواره و در سطح مراكز و واحدهای دانشگاه توزيع شد و همچنين پوستر و لينك آدرس الكترونيكی و سايت جشنواره در پرتال اداره كل فرهنگی دانشگاه قرار داده شد تا بتوانيم در زمينه اطلاع‌رسانی گام مؤثری برداريم.
وی در يايان ضمن تاكيد بر هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای مشاركت واحدهای استانی در اين جشنواره عنوان كرد: مشابه دبيرخانه اقماری در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در مراكز استانی نيز دبيرخانه مشابه راه‌اندازی شده و ستاد جشنواره متشكل از رييس استان، مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در استان و دو نفر از اعضای هيأت علمی گروه معارف اسلامی فعاليت خود را شروع كرده است.
captcha