پيام آيت‌الله‌العظمی صافی به همايش بزرگداشت سيد نعمت‌الله جزائری قرائت شد
کد خبر: 2503743
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

پيام آيت‌الله‌العظمی صافی به همايش بزرگداشت سيد نعمت‌الله جزائری قرائت شد

گروه انديشه: همزمان با برگزاري همايش سيد نعمت‌الله جزائری، پيام مرجع عاليقدر آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی به اين همايش قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، در آئين افتتاحيه همايش بزرگداشت سيد نعمت‌الله جزائری، پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آيت‌الله‌العظمی صافی گلپايگانی به اين همايش قرائت شد.
در اين پيام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و صلّی الله علی سیّدنا و نبیّنا حبيب اله العالمين أبی القاسم محمد و علی آله الطيبين الطاهرين سيما بقية الله فی الارضين.
قال اللّه تعالى:
«ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَیِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماء تُؤْتی ‏أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذْنِ رَبِّها»
السلام عليكم و رحمة‌الله
با عرض ادب و احترام خدمت حضّار محترم، حضرات علماء اعلام و دانشمندان بزرگوار و نخبگانی كه در اين همايش باشكوه تشريف‌فرما شده‌اند مطالبی را به عرض می‌رسانم:
مدرسه عالی تشیّع و مكتب نورانی اهل‌البيت عليهم‌السلام در طول تاريخ و مرور اعصار، فرزانگان و رجال عظيم‌الشأن و علمای عالی‌مقامی را پرورش داده كه هر كدام در عصر خود از نوابغ و بزرگان عالم انسانیّت و خادمان حقيقی دانش و معرفت و اساتيد علوم و معارف و پاسداران دعوت انبياء و راهنمای به سوی خدا بوده‌اند.
اين شخصیّت‌های دينی و استوانه‌های بزرگ ايمان، پاسدار ارزش‌های والا و حافظ حدود و ثغور صراط مستقيم و مانع از نفوذ شياطين و ابطال مبطلين و چراغ فروزان هدايت و تقوی و راستی و عدالت بوده‌اند.
يكی از اين بزرگ‌مردان كه در آسمان علم و فقاهت و معارف قرآن و مكتب اهل بيت عليهم‌السلام مانند آفتاب درخشيد، بزرگ‌فقيه عاليقدر و محقّق عصر و صاحب كمالات بزرگ انسانی و فضايل اخلاقی مرحوم آيت‌الله‌العظمی سيد نعمت‌الله جزائری اعلی‌الله مقامه‌الشريف بود.
او يكی از استوانه‌های مكتب جهانی علم و فقه و حديث و اجتهاد بود كه به حق از مفاخر بزرگ شيعه و از پيروان راستين ائمه طاهرين صلوات‌الله عليهم اجمعين و تجسّم اخلاق اسلامی، و در زهد و پارسايی و قناعت و مناعت طبع كم‌نظير و در يك كلمه او نعمت بزرگ الهی برای مردم با ايمان و سالكان طريق هدايت و بندگی بود.
مرحوم آيت‌الله العظمی جزائری صاحب ده‌ها كتاب نفيس فقهی، حديثی، تفسيری، اصولی و تاريخی بود كه هر كدام آنها از اهميت خاصی برخوردار و دارای ارزش والا و بالای علمی است و نيز آن بزرگوار در جمع‌آوری كتاب گران‌سنگ بحار الأنوار، يار و كمك‌كار بزرگ برای مرحوم علامه مجلسی بود چنانچه خودش می‌گويد: «من در وقت تأليف بحار الأنوار شب و روز در خدمت علامه مجلسی بودم و در حل بعض احاديث مشكله با همديگر بحث می‌كرديم و هميشه در خدمت ايشان بودم.»
اينجانب چه بگويم درباره چنين شخصيت بزرگ جهان علم و ادب كه به حق ستاره‌ای بود كه در آسمان مكتب حقه تشيع نورافشانی می‌كرد و امروز ما در مقابل يك اين‌چنين بزرگانی قرار گرفته‌ايم. آيا می‌توان حق آنان را به جامعه انسانیّت اداء نمود؟
اين همايش و همايش‌های ديگر كه آثار و بركات خوبی انشاءالله در شناختن علماء و مفاخر دين به نسل جديد دارد از كوچكترين كارهايی است كه ما توانسته‌ايم در معرّفی آن بزرگواران انجام دهيم.
آنان حق بزرگی دارند و ما انشاءالله بتوانيم افكار بلند و آرمان‌های مقدس آنان را برای تشنگان علم و ادب بازگو كنيم و الگوهای بزرگ كمال و رشد و ترقّی بشريت را به مردم معرّفی نماييم.
در پايان از تمام بزرگان و عزيزانی كه اين همايش با عظمت را برگزار نموده‌اند تقدير و تشكّر می‌نمايم و توفيقات همگان را در ظلّ عنايات حضرت ولی‌الله‌الاعظم ارواح‌العالمين له‌الفدا مسئلت دارم.
16ربيع الثانی1434/لطف‌الله صافی
captcha