تحصيل در حوزه‌های علميه خواهران موجب رشد علمی و پايبندی به آداب شرعی است
کد خبر: 2504314
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵

تحصيل در حوزه‌های علميه خواهران موجب رشد علمی و پايبندی به آداب شرعی است

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه و امام جمعه اصفهان با اشاره به آغاز نام‌نويسی حوزه‌های علميه خواهران، گفت: تحصيل در حوزه‌های علميه خواهران موجب رشد علمی و حفظ حجاب و پايبندی بيشتر دختران به آداب شرعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان، آيت‌الله سيديوسف طباطبايی‌نژاد، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان كه در ميدان امام خمينی(ره) اين شهر برگزار شد، گفت: مسئولان استان اصفهان بايد با ترميم رودخانه زاينده رود ترتيبی اتخاذ كنند تا هدر رفت آب در آن كاهش يابد و يا با لوله كشی، آب به صورت مستقيم از سد به كشاورزان انتقال پيدا يابد.
وی با اشاره به وضعيت كمبود آب در استان اصفهان تأكيد كرد: در اين استان برنج‌كاری معنا ندارد و صنايع هم بايد با آبهای ديگری كار خود را اداره كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز تاسيس بنياد مستضعفين، افزود: همانگونه كه حضرت علی(ع) تلاش كرد تا آنچه در دوره‌های قبل از بيت المال خارج شده بود را به آن بازگرداند، امام خمينی(ره) نيز با تشكيل بنياد مستضعفين تلاش كرد آنچه از بيت المال مردم از سوی خاندان پهلوی غارت شده بود، به نفع مستضعفين مصادره شود.
وی همچنين با اشاره به آغاز نام‌نويسی حوزه‌های علميه خواهران، اظهار كرد: تحصيل در حوزه‌های علميه خواهران موجب رشد علمی و حفظ حجاب و پايبندی بيشتر دختران به آداب شرعی می‌شود.
امام جمعه اصفهان به سالروز تأسيس كميته امداد امام خمينی(ره) هم اشاره كرد و افزود: از ديگر اقدامات بنيانگذار جمهوری اسلامی در زمينه حمايت از قشر محروم تشكيل كميته امداد بود و كمك‌های دولت به كميته امداد كفاف حمايت از محرومان را نمی‌كند و باید كمك‌های بيشتری به اين نهاد انقلاب شود.
نماينده ولی فقيه در استان اصفهان به روز منابع طبيعی هم اشاره كرد و گفت: روايات اسلامی كاشتن درخت را مورد تأكيد قرار می‌دهد.
آيت‌الله طباطبايی‌نژاد با اشاره به برگزاری بزرگداشت آيت‌الله كلباسی در روز 14 اسفندماه، تصريح كرد: وی حق بزرگی به گردن جامعه و حوزه‌های علميه داشت و بسياری از بزرگان تربيت يافته ايشان بودند.
captcha