همايش جهانی «حكمت مطهر» فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 2526102
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰

همايش جهانی «حكمت مطهر» فردا برگزار می‌شود

گروه انديشه: همايش جهانی حكمت مطهر با سخنرانی علی لاريجانی و چند سخنران از كشورهای هند، دانمارك، آلمان و... صبح فردا در محل سالن همايش‌های بين‌المللی صدا و سيما برگزار می‌شود.

سيدمرتضی موسويان، دبير همايش جهانی حكمت مطهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا)، از برگزاری نهمين دوره اين همايش با حضور سخنرانانی از كشورهای مختلف خبر داد و گفت: همايش جهانی حكمت مطهر فردا، چهارشنبه، 11 ارديبهشت‌ماه با سخنرانی علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی در ساعت 9:30 آغاز و با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی در ساعت 12:45 به پايان خواهد رسيد.
موسويان در مورد ديگر سخنرانان اين همايش عنوان كرد: غلامحسين متّو از كشمير هند، مطهری‌شناس و پژوهشگر در زمينه آثار و انديشه شهيد مطهری يكی از سخنرانان همايش است كه با موضوع «نقش و جايگاه شهيد مطهری در شبه قاره هند»، سخنرانی خواهد كرد. مريم الخفاجی از كشور دانمارك، كارشناس ارشد قرآن و تفسير و مبلغ در كشورهای اروپايی و عراق و مصر ديگر سخنرانی است كه عنوان سخنرانی او «جايگاه و نقش شهيد مطهری در عرصه بين‌الملل» است.
وی اضافه كرد: خانم ايرمگارد پين، دكترای جامعه‌شناسی از دانشگاه آخن آلمان و عضو مؤسسه تحقيقاتی جامعه‌شناسی و زبان‌شناسی دوشيسبورگ نيز در اين جلسه با موضوع «زن مسلمان از ديدگاه شهيد مطهری با نقد ديدگاه‌های غرب درباره زن مسلمان» سخنرانی خواهد كرد.
دبير همايش جهانی حكمت مطهر از تجليل از شهيد سعيد حيدر زيدی، مترجم آثار علامه شهيد مطهری به زبان اردو به عنوان يكی ديگر از برنامه‌های همايش فردا ياد كرد و گفت: از وی كه در يك حمله تروريستی در كراچی به همراه همسر خود به شهادت رسيده است، با اهدا تنديس همايش قدردانی خواهد شد.
موسويان درباره حيدر زيدی بيان كرد: شهيد سعيد حيدر زيدی از دانشمندان مطهری‌شناس است كه كتب جهاد، خاتميت، سيری در سيره نبوی، گفتارهای معنوی، توبه، عبادت و نماز و آزادی معنوی را به زبان اردو ترجمه كرده و علاوه بر اين ترجمه، دو جلد ديگر از آثار ترجمه شده از شهيد مطهری به اردو را نيز ويرايش كرده است. وی از انديشمندان پركار پاكستانی است كه انقلاب اسلامی ايران را از اوان آن دنبال می‌كرد و وابستگی زيادی به افكار حضرت امام(ره) داشت.
لازم به ذكر است كه اين همايش فردا چهارشنبه، 11 ارديبهشت‌ماه، از ساعت 9:30 تا 13 در محل سالن همايش‌های بين‌المللی صدا و سيما برگزار خواهد شد.
captcha