شركت 31 هزار نفر در جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان
کد خبر: 2526526
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹

شركت 31 هزار نفر در جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان

گروه ادب: هشتمين جشنواره «حكمت مطهر» دانشگاهيان سراسر كشور ميزبان بيش از 31 هزار نفر از دانشگاهيان بود كه اسامی نفرات برتر به تدريج تا پايان ارديبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآنی(ايكنا)، به نقل از پايگاه ماوا، حجت‌‌الاسلام و المسلمين ميرمجيد سيد قريشی، معاون فرهنگی و سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن اعلام اين خبر داد: بيش از 31 هزار دانشجو و استاد در جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور شركت كردند. اختتاميه هشتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور با عنايت به لزوم صرفه‌جويی در بودجه‌های فرهنگی، به صورت مجازی و با اعلام تدريجی اسامی بيش از 200 نفر از برندگان بخش‌های شانزده‌گانه جشنواره از ابتدای ارديبهشت آغاز و تا پايان ارديبهشت ادامه خواهد يافت.
وی افزود: ويژگی ديگر جشنواره هشتم، استفاده از روش‌های جديد، برای كاستن از مشكلات اجرايی جشنواره بود. در واقع با طراحی پايگاه اطلاع‌رسانی جشنواره و امكان برگزاری همزمان پنج آزمون به همراه قابليت دانلود منابع و مطالعه آنلاين همچنين طراحی سيستم پيامكی كه همزمان 20 آزمون را برگزار می‌كند، موجب افزايش مخاطب و كاهش محسوس هزينه‌ها شد كه اين اقدامات می‌تواند در ساير جشنواره‌های فرهنگی كشور نيز پيگيری شود.
معاون فرهنگی و سياسی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار كرد: در اين دوره از جشنواره تاكنون بيش از 31 هزار دانشجو و استاد شركت كرده‌اند كه بيش از آمار دوره‌های دو ساله پيشين بوده است.
وی با اشاره به تشكيل دبيرخانه‌های اقماری جشنواره در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پيام نور، جامع علمی كاربردی و فنی و حرفه‌ای از همكاری مسئولان اين دانشگاه‌ها در اين جشنواره تقدير كرد. قريشی بيان كرد: جشنواره هشتم حكمت مطهر در قالب مسابقه كتاب «ماه مطهر» طی سال جاری ادامه خواهد داشت. بر اين اساس آمار شركت‌كنندگان جشنواره در حال افزايش است.
لازم به ذكر است هشتمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان سراسر كشور شامل بخش اساتيد در رشته‌های نگارش كتاب، مقاله‌نويسی و وبلاگ‌نويسی، بخش دانشجويی در رشته‌های وبلاگ‌نويسی، پژوهش، ادبی و هنری، مسابقه «نوای مطهر» ( با استفاده از 10 فايل صوتی سخنرانی منتخب استاد) طراحی و اجرا شد، همچنين بخش ويژه همسفر تا بهشت ويژه زوج‌های دانشجو، بخش ويژه راهيان قبله ويژه دانشجويان عمره‌گزار و بخش ويژه شهيد مطهر ويژه دانشجويان بازديدكننده از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس، مسابقه ويژه حكمت نوروزی و مسابقه ويژه هيئات و تجمعات مذهبی دانشجويان از ديگر بخش‌های اين جشنواره بوده و اسامی برگزيدگان به صورت تدريجی از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.hekmatmotahar.com اعلام خواهد شد.
captcha