رسيدن بشر به جامعه مهدوی سنت تخلف‌ناپذير الهی است
کد خبر: 2527323
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

رسيدن بشر به جامعه مهدوی سنت تخلف‌ناپذير الهی است

گروه انديشه: در پيام آيت‌الله العظمی صافی گلپايگانی خطاب به كنگره ملی مهدويت آمده است: مسير همه جوامع مهدوی به سوی اين جامعه(جامعه مهدوی) است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنت الهی و قاعده تخلف‌ناپذير است، هر كس كه بخواهد مانع از تحقق اين جامعه مهدوی شود معارضه و ممانعت وی در هم كوبيده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، آيت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپايگانی، مرجع تقليد شيعيان جهان به كنگره ملی مهدويت كه از صبح امروز پنج‌شنبه 12 ارديبهشت‌ماه در مقام صاحب‌الزمان شهرستان شوشتر در حال برگزاری است، پيامی صادر فرمودند.
متن پيام به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
قال الله تعالی: «و نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»
السّلام على المهدىّ الذى وعد الله به الأمم
و السلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته
با تقدير و تشكر از برگزار كنندگان عزيز و موفق كنگره ملی مهدويت دارالمؤمنين شوشتر.
اميد است حاصل اين مجلس با عظمت كه با حضور نخبگان و انديشمندان و شخصيت‌های علمی حوزه و دانشگاه و ديگر اقشار آگاه و مشتاق برگزار می‌شود، موجب ارتباط بيشتر همگان با آستان آن ولی دوران و قطب عالم امكان ارواح العالمين له الفداء گردد.
يكی از اسلامی‌ترين مقبولات و باورهای مسلمين كه از عصر رسالت تاكنون مسلمانان به آن دل بسته و ايمان داشته و دارند ظهور شخصی الهی در آخر الزمان است؛ شخصی كه جهان را پر از علم و قسط و عدل نمايد چنان‌كه از جهل و جور و ظلم پر شده باشد، شخصی كه از بركت ظهورش، توحيد اسلام جهان‌گير و خاور و باختر و هر قاره و كشور تحت حكومت و حاكميت احكام قرآن و عدالت حقيقی قرار خواهد گرفت.
اين عصری كه جهان در پيش رو دارد در طول حضور بشر در روی زمين بی‌سابقه است و ويژگی‌های آن در عصر هيچ يك از انبيا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصری كه در آن زمين پر از عدل و قسط گردد و همه جا امنيت و آرامش و اطمينان حاكم شود و ميلياردها بشر در همه جا تحت حكومت واحد و قانون واحد قرار گيرند و بركات زمين و آسمان ظاهر گردد عصری نمونه است.
عصر مهدوی، يعنی نفی تمام ضعف‌ها و فسادها، يعنی انتظارِ چنان جامعه واحد جهانی و مدينه فاضله حقيقی كه همه اركان و اعضا و نهادهايش همان‌گونه كه طرح آن از طرف شخص رسول اعظم صلّی الله عليه‌ و آله، داده شده، مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظيفه می‌نمايد.
مسير همه جوامع به سوی اين جامعه است و رسيدن بشر به اين جامعه، سنت الهی و قاعده تخلف‌ناپذير است، هر كس كه بخواهد مانع از تحقق اين جامعه مهدوی شود معارضه و ممانعت وی در هم كوبيده می‌شود.
در اينجا تذكر اين نكته مناسب است كه تا دنيا به آن عصر و جامعه بزرگ مهدوی نرسيده است جامعه‌های فعلی اگر بخواهند در سعادت، آسايش، قدرت، قوت، عزت و عدالت، زندگی كنند بايد همان اصول و مبانی جامعه مهدوی را اصل و مبنای حيات اجتماعی، سياسی و اقتصادی خود قرار دهند و آن را معيار بدانند و صلاح يا فساد خود را با آن بسنجند.
اكنون با اين ميزان از جوامع كوچك شهری و روستايی، می‌توان جامعه‌ای را كه مهدوی است‌ شناسايی كرد؛ در هر شهر و روستايی كه حق رعايت می‌شود، از حق حمايت می‌كنند، به حق عمل می‌نمايند، اتحاد و برادری به چشم می‌خورد، تعليم و تربيت صحيح و تقدير از اخيار و دانشمندان در آنجا رايج است، در امانت، خيانت نمی‌كنند و خلاصه، حيات دينی و انسانی دارند؛ آن جامعه اگر چه كوچك هم باشد جامعه مهدوی است.
در جامعه مهدوی و مملكت امام زمان عليه السلام اگر بخواهند انسان‌هايی را تشويق كنند و به آنها جايزه بدهند انسان‌های پاك، صادق، وارسته و دانشمندان هستند؛ انسان‌هايی كه به فرهنگ اسلامی و اخلاق و سنت‌های الهی خدمت كنند نه به آنهايی كه در جامعه، فساد و بی‌بند و باری و ياوه‌گويی و دروغ و قانون‌شكنی را ترويج كنند.
به آنهايی جايزه بايد داد كه رفتار و گفتارشان يكی باشد و جامعه را برای حكومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشريف آماده كنند.
به اميد روزی كه همه احساس مسئوليت كنند و در رفع مشكلات و نابسامانی‌های مردم قدم بردارند.
در پايان، اينجانب به سهم خود از برگزار كنندگان عزيز اين جلسه نورانی تشكر می‌كنم و از خداوند متعال تأييد و تسديد برای همگان مسألت می‌نمايم؛ اللّهم اجعلنا من أنصاره و أعوانه
20 جمادی الثانية 1434 هـ.ق
لطف‌الله صافی
captcha