وظيفه به ارث گذاشتن آثار فرهيختگان و عالمان را برای آيندگان به عهده داريم
کد خبر: 2530363
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

وظيفه به ارث گذاشتن آثار فرهيختگان و عالمان را برای آيندگان به عهده داريم

گروه اجتماعی: نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه تنها كتاب و علم است كه از انسان برجا می‌ماند و جاودان می‌شود، گفت: ما نيز بايد از كتاب‌های فرهيختگان و عالمان استفاده كنيم و وظيفه به ارث گذاشتن آن‌ها را برای آيندگان به عهده داريم.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، در مراسم افتتاح نخستين كتابخانه شهر شمس‌آباد دزفول كه 17 ارديبهشت‌ماه در اين شهرستان برگزار شد، آيت‌الله سيدعلی شفيعی، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دزفول از عمق فرهنگی بالايی برخوردار است و استعدادهای فرهنگی بالقوه و بالفعل فراوانی دارد.
وی با اشاره به اهميت كتاب و كتابخوانی عنوان كرد: هر دانشمند و عالمی كه پا به عرصه علم گذاشت و آگاهی‌هايش را با كتاب تثبيت كرد، علمش به جای می‌ماند و نسل به نسل منتقل می‌شود.
آيت‌الله شفيعی تصريح كرد: ما نيز بايد از كتاب‌های فرهيختگان و عالمان استفاده كنيم و وظيفه به ارث گذاشتن آن‌ها را برای آيندگان به عهده داريم. هر چه قدر كه كتاب جمع‌آوری كنيم و فضای كتابخوانی را در كشور بالا بريم كم است و بايد بيشتر تلاش كنيم.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احاديثی از پيامبر(ع) و ائمه(ع) در اين باره گفت: انسان از دنيا می‌رود و تنها كتاب و علم اوست كه از وی برجا می‌ماند و جاودان می‌شود.
همچنين در اين مراسم لفته منصوری، مديركل كتابخانه‌های عمومي خوزستان در مراسم افتتاح كتابخانه عمومی مهتاب با گراميداشت ياد و خاطره 2600 سردار و شهيد شهرستان دزفول، گفت: برای هر 100 شهروند دزفولی 18/3 متر مربع فضای كتابخانه وجود دارد. با وجود اينكه تعداد فضای كتابخانه‌ها در شهرستان دزفول مناسب است، از هر 100 نفر در شهرستان دزفول 87/2 نفر عضو كتابخانه هستند كه اين تعداد كم است و بايد با تشويق مردم را به‌سوی كتابخوانی سوق داد.
وی با اشاره به فعاليت‌های اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول تصريح كرد: به‌واسطه تلاش و فعاليت‌های اين اداره و به دليل وجود كتابخانه‌های متعدد در اين شهرستان، اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول به معاونت اداره‌كل كتابخانه‌های خوزستان ارتقا يافت.
بنا بر این گزارش، عبدالرضا احسانی‌نيا، فرماندار ويژه دزفول در اين افتتاحيه گفت: رمز موفقيت افراد برتر و دانشمند مطالعه كتاب و فراگيری هرچه بيشتر علم است. موفقيت كشوری كه با كتاب عجين شده باشد تضمين شده است اميدواريم جامعه ما نيز بتوانند با مطالعه كتاب‌های ارزشمند بار معنوی خود را بالا برند.
يادآور می‌شود، كتابخانه عمومی شهر شمس‌آباد به‌همت شهرداری شمس‌آباد در 120 متر مربع و اعتبار 250 ميليون ريال بازسازی و بهسازی شد. همچنين اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان دزفول نيز با اعتبار 150 ميليون ريال اين كتابخانه را تجهيز كرد.
اين كتابخانه نخستين كتابخانه شهر شمس‌آباد در روستای قلعه سيد است و شهرداری قول احداث 2 كتابخانه ديگر نيز در اين منطقه را در آينده‌ای نزديك داده است. اين كتابخانه شامل مخزن، امانات، بخش مرجع، سالن مطالعه، جست‌وجوی كتاب، نمايه نشريات و مجلات است.
در مراسم افتتاح اين كتابخانه آيت‌الله سيدعلی شفيعی، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 100 جلد كتاب، شامل 76 عنوان كتاب به كتابخانه مهتاب شمس‌آباد دزفول اهدا كرد.
در مراسم افتتاح اين كتابخانه لوح تقدير اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان و دفتر نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به شهردار و معاون شهردار شمس‌آباد دزفول به دليل همكاری و تلاش برای ساخت كتابخانه مهتاب تقديم شد.
همچنين در اين روز كلنگ احداث كتابخانه عمومی آزادگان دزفول نيز به زمين زده شد. عمليات احداث كتابخانه استاندارد شهرستان دزفول در كوی آزادگان با حضور نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، مديركل اداره كتابخانه‌های عمومی خوزستان و مسئولان محلی آغاز شد.
مديركل كتابخانه‌های عمومی خوزستان در مراسم كلنگ‌زنی اين كتابخانه گفت: كتابخانه استاندارد شهرستان دزفول با 2200 متر مربع زيربنا در مساحت سه هزار و چهار متر مربع ساخته می‌شود.
captcha