ستاد بزرگداشت استانی سالروز حماسه سوم خرداد در بوشهر تشكيل شد
کد خبر: 2531585
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸

ستاد بزرگداشت استانی سالروز حماسه سوم خرداد در بوشهر تشكيل شد

ستاد بزرگداشت سوم خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تشكيل شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) در بوشهر، احمد موحد، مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در ابتدا پيشاپيش ميلاد اميرالمؤمنين امام علی(ع) كه متقارن است با سالروز آزادسازی خرمشهر را تبريك گفت و اظهار كرد: آزادسازی خرمشهر يكی از الطاف الهی بود كه در كارنامه ملت قهرمان و حماسه‌ساز و ولايتمدار ايران اسلامی ثبت شده و به عنوان يك روز بزرگ و مقاومت شكل گرفت.
وی در ادامه ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا، گفت: دلاورمردی و ايثارگری رزمندگان و شهدای راه حق در هشت سال دفاع مقدس بر هيچ‌كس پوشيده نيست و همانطور كه امام راحلمان فرمودند «دست غيب الهی و خدا بود كه خرمشهر را آزاد كرد».
احمد موحد عنوان كرد: فرهنگ‌سازی و ترويج سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر باعث می‌شود كه انقلاب و جامعه ما بيمه بشود. آزادسازی حماسه خرمشهر كشور ما می‌تواند به عنوان الگويی و نقشه راهبردی برای ملل در بيداری اسلامی كشورهای منطقه باشد.
وی افزود: سوم خردادماه امسال كه روز ايثار، مقاومت و پيروزی نامگذاری شده است به عنوان يك جشن و حماسه تاريخی بزرگ در كارنامه ملت حماسه‌ساز ايران اسلامی ثبت و ضبط است.
در ادامه موحد از حسنوند، استاندار بوشهر خواست كه جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد در شورای اداری استانداری بوشهر برگزار شود.
وی در ادامه با بيان اينكه ساير دستگاه‌ها و ادارات بايد طرح و برنامه‌های خود را سريعاً به ستاد ارسال و تسليم كنند، گفت: تجليل از رزمندگان فاتح هشت سال دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی و ورزشی، نمايشگاه عكس، غباروبی و عطرافشانی قبور شهدای 10 شهرستان استان، خاطره‌گويی، همايش فاتحان، ديدار با خانواده شهدای عمليات بيت‌المقدس و فتح خرمشهر، فرهنگ‌سازی ايثار در اعتكاف و صبحگاه مشترك نيروهای مسلح استان در چهارم خردادماه در منطقه دوم نيروی دريايی سپاه بوشهر قسمتی از برنامه‌های امسال است.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به اينكه دشمن در جهان از نام مولا علی(ع) می‌ترسد، گفت: بايد اين حركت ننگين وهابيت كه به مقدسات ما توهين كردند را محكوم كنيم.
عبدالله يونسی، مشاور امور ايثارگران استاندار بوشهر اظهار كرد: يك جانباز 65 درصدی در گيلان بيان كرد كه يك نفسم را ميلياردها دلار نمی‌فروشم. سرباز امام زمان(عج) دائم‌العمر است و آماده باشيم زير چتر ولايت فقيه اين نعمت الهی را حفظ و پشتيبانی كنيم و همواره با بصيرت‌افزايی ادامه‌دهنده راه شهدا باشيم.
وی با بيان اينكه وصيت شهدا ما به حفظ و پشتيبانی از امام و رهبری و حضور در نمازجمعه و مسجد بود، گفت: به وصيت‌نامه شهدا عمل كنيم و اين يك تكليف همگانی است كه مدافع ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران باشيم. وظيفه ما در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منكر است.
يونسی با اشاره به اينكه خانه شهدا مانند يك امامزاده است و بايد با وضو وارد شويم، افزود: شهدا در شب‌های عمليات از همديگر برای جهاد كردن و خط‌شكنی سبقت می‌گرفتند.
وی با بيان اينكه خانواده شهيدان سيد حسينی مقدم پنج تن از فرزندان شان را در راه ايران و انقلاب اسلامی تقديم كردند، گفت: خدا با ما است و خداوند به وحدت مسلمانان كمك می‌كند و هر چقدر دشمنان توطئه، تحريم و تهديد كنند، نمی‌توانند بر حكومت حق الهی غالب شوند و مردم ولايتمدار ايران اسلامی در همه عرصه‌ها پيروز ميدان نبرد حق عليه باطل بوده‌اند.
اين جانباز دفاع مقدس اظهار كرد: شهدا مطهرند و در اين راه ما خون داديم ولی نگذاشتيم يك وجب از اين خاك ميهن اسلامی به دست دشمنان متجاور بيفتد.
در ادامه حجت‌الاسلام سيدنعمت‌الله ركنی، مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر افزود: اين روزها قلب حضرت ولی عصر(عج) از اين جسارت‌های اخير وهابيون، نگران است.
وی با بيان اينكه مقام معظم رهبری فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاك نيست بلكه فتح ارزش‌هاست»، گفت: جمهوری اسلامی ايران، نظام مقدس است و خاك ايران اسلامی خاكی تبرك يافته است.
ركنی ادامه داد: ما بايد امروز مناطق جنگی و عملياتی هشت سال دفاع مقدس جنوب و غرب را آماده‌سازی كنيم كه در اذهان نسل امروز، دلاورمردی نسل ديروز كه حماسه‌سازان تاريخ انقلاب بودند به فراموشی سپرده نشود.
وی با بيان اينكه در راه دفاع از ميهن اسلامی ايران رزمندگان، فرماندهان، سربازان گمنام و سرداران شهيد داده‌ايم، عنوان كرد: اين نشانگر قدرت و قوای ايمان است و امروز حفظ نظام و ماندگار ماندن اين حماسه‌ها از اوجب واجبات است.
مسئول ستاد نمازجمعه بوشهر با اشاره به اينكه هر سربازی برای خانواده‌اش يك سردار شهيد است، اظهار كرد: رزمندگان مجاهد ما در هشت سال دفاع مقدس با سلاح خالی و بدون تير، 50 اسير جنگی می‌آوردند و تحويل مقر می‌دادند. بايد جهادها و خاطرات اين حماسه‌سازان را به قلم نگارش و تأليف برای نسل امروز جوان جامعه و ديگر جوانان جهان در كشورهای مناطق بيداری اسلامی در بياوريم و اين فرهنگ را صادر كنيم.
وی با بيان اينكه امروز با توجه به شبيخون و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، ما بايد پيشتازانه در عرصه فناوری و تكنولوژی روز دنيا در نوك قله پيشرفت باشيم، گفت: بايد به جوانان كشورمان بياموزيم كه با داشتن و طراحی يك وبلاگ فرهنگی و تخصصی، فضای سايبری را به دست بگيرند.
يادآور می‌شود، كه به مناسبت سالروز شهادت آزادسازی خرمشهر از سوی بنياد شهيد و امور ايثارگران استان از تمامی خانواده‌های شهدای حماسه سوم خرداد فتح خرمشهر در بوشهر تجليل خواهد شد.
جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر با حضور حجت‌الاسلام سيدنعمت‌الله ركنی به نمايندگی از دفتر نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، عبدالله يونسی، مشاور استاندار بوشهر در امور ايثارگران و ساير اعضا و مدعوين در مركز استان برگزار شد.
captcha