رمز موفقيت بشر در تمسك به قرآن نهفته است
کد خبر: 2548404
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

رمز موفقيت بشر در تمسك به قرآن نهفته است

گروه فعاليت‌های قرآنی: رمز موفقيت بشر در تمسك به قرآن نهفته است و قرآن و دستورات كلام نورانی وحی چراغ راه هدايت انسان‌ها در زندگی است و تمسك به آن او را به سر منزل كمال و سعادت سوق خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام عباسيان، مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان مركزی روز گذشته، 26 خردادماه در مراسم افتتاحيه مرحله دوم طرح تربيت ميليونی حافظان قرآن كريم در آستان مقدس امامزاده هفتاد دو تن(ع) ساروق، با اشاره به اينكه رمز موفقيت بشر در تمسك به قرآن نهفته است، گفت: قرآن و دستورات كلام نورانی وحی چراغ راه هدايت انسان‌ها در زندگی است و تمسك به آن او را به سرمنزل كمال و سعادت سوق خواهد داد.
وی مهم‌ترين اهداف طرح تربيت حافظان قرآن را شناسايی نخبگان قرآنی و انس جامعه با معارف قرآنی عنوان كرد و افزود: قرآن، بزرگ‌ترين محور اتحاد مسلمين جهان است كه مورد مهجوريت واقع شده؛ لذا يكی از راه‌های رفع اين مهجوريت، گسترش فرهنگ انس با قرآن كريم در بين نسل جوان است.
حجت‌الاسلام عباسيان اظهار كرد: با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت 10 ميليونی حافظان قرآن، سازمان اوقاف و امور خيريه كشور رسالت خود را در راستای تحقق منويات رهبری با تربيت يك‌ميليون حافظ قرآن طی يك برنامه 4 ساله آغاز كرده است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای فاز اول اين طرح خاطرنشان كرد: فاز اول اين طرح با حضور گسترده علاقه‌مندان و تقدير از برگزيدگان برگزار شد و فاز دوم اين طرح نيز از نيمه دوم خرداد جاری در سطح مؤسسات قرآنی استان آغاز به كار كرده است.
اين مقام مسئول در پايان اظهار كرد: مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن در استان مركزی با سهميه‌ای بيش از 5390 نفر تا نيمه اول اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت و در پايان نيز از شركت‌كنندگان آزمون كتبی و شفاهی به عمل آمده و گواهينامه پايان دوره اعطا خواهد شد.
captcha