ارائه فعاليت 20 ساله مؤسسه مهد قرآن آذربايجان شرقی
کد خبر: 2561032
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

ارائه فعاليت 20 ساله مؤسسه مهد قرآن آذربايجان شرقی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه مهد قرآن آذربايجان شرقی با حضور در بخش نهادها و مؤسسات قرآنی بيست‌و‌يكمين نمايشگاه قرآن به ارائه دستاوردهای فعاليت‌ 20 ساله خود پرداخته است.

مهدی كاظم‌زاده، مدير روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن آذربايجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، با اعلام اين خبر گفت: مؤسسه مهد قرآن آذربايجان شرقی از سال 72 فعاليت خود را در حوزه آموزش قرآن آغاز كرده است و با حضور در بيست‌و‌يكمين نمايشگاه قرآن به ارائه دستاوردهای فعاليت خود می‌پردازد.
وی در ادامه با اشاره به حضور مؤسسه برای سومين سال در نمايشگاه قرآن اظهار كرد: هدف از شركت در اين نمايشگاه ارائه دستاوردها و انتقال تجارت مؤسسه به بازديدكنندگان و معرفی عملكرد مؤسسه در زمينه طرح جامع آموزش قرآن و طرح تدبر در قرآن و سيره معصومين(ع)، طرح حكمت مطهر و .. است.
كاظم‌زاده تصريح كرد: مؤسسه مهد قرآن استان بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب و با بهره‌گيری از دو دهه تجربه آموزش، طرح جامع آموزش قرآن را تدوين و علاقه‌مندان بالای 7 سال را تحت پوشش قرار داده است.
وی با بيان اينكه در سطح استان بالغ بر 20 هزار نفر در كلاس‌های مهد قرآن شركت دارند افزود: طرح جامعه آموزش قرآن به دو بخش قرآن و عترت تقسيم می‌شود كه بخش قرآن شامل قرائت عمومی، قرائت تخصصی، حفظ، تدبر در قرآن و تربيت معلم و بخش عترت شامل تدبر در سيره معصومين(ع) می‌شود.
كاظم‌زاده تصريح كرد: اين مهد قرآن تا كنون موفق به تحت پوشش قرار دادن 100 هزار نفر در طرح جامعه آموزش قرآن و تربيت بيش از 5 هزار مربی طی برگزاری 60 دوره تربيت معلم قرآن شده است.
مدير روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن با اشاره به وجود 10 مركز پيش‌دبستانی در تبريز و 11 مجتمع آموزشی در شهرستان تحت پوشش مؤسسه مهد قرآن با ظرفيت پذيرش 5 هزار نفر بيان كرد: مؤسسه مهد قرآن از سال 76 آموزش ويژه كودكان پيش‌دبستانی و از سال 80 پس از اخذ مجوز تأسيس مدارس غير دولتی آموزش علمی و قرآن دانش‌آموزان را تحت نظر مديران و معلمان بر عهده دارد.
وی با اشاره به وجود 4 مؤسسه ابتدايی پسرانه و دخترانه و 2 مؤسسه راهنمايی پسرانه و دخترانه با ظرفيت آموزش 1800 نفر تحت نظر مهد قرآن اظهار كرد: اين مؤسسه با احداث 11 باب به مساحت 10 هزار متر مربع و خريد ساختمان‌های آماده آموزش در 7 باب به مساحت 6 هزار متر مربع فعاليت خود را در حوزه قرآن گسترش داده است.
كاظم‌زاده بيان كرد: از ديگر فعاليت‌های مركز قرآنی می‌توان به برگزاری همايش‌های بزرگ قرآنی، مراسم اختتاميه كلاس‌های قرآنی، محافل انس با قرآن، فعاليت مؤسسه مهد قرآنی در بخش ترويج اشاره كرد كه سالانه بالغ بر 100 برنامه در مساجد و سالن‌های اجتماعات برگزار می‌شود.
مدير روابط عمومی مؤسسه اظهار كرد: مؤسسه از سال 72 پس از اخذ پروانه نشر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی فعاليت‌های انتشاراتی خود را ادامه داده است و حاصل تحقيقات و مطالعات مربيان و محققان در قالب كتاب توسط انشارات مؤسسه منتشر می‌شود كه حاصل اين فعاليت‌ها انتشار 18 عنوان كتاب در 175 هزار جلد است.
وی در پايان خاطرنشان كرد: مؤسسه در سال 80 به عنوان مركز نمونه كشوری در ترويج قرآن، رحيم وظيفه‌شعاع، مدير مؤسسه به عنوان خادم نمونه كشوری در سال 88 و مهد قرآن به عنوان مركز نمونه كشوری در ترويج آثار استاد مطهری در سال 89 تقدير شده است.
captcha