بزرگترين كوزه قرآنی جهان در نمايشگاه قرآن و عترت قم عرضه شد
کد خبر: 2567431
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

بزرگترين كوزه قرآنی جهان در نمايشگاه قرآن و عترت قم عرضه شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: بزرگترين كوزه قرآنی جهان در نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت قم در معرض ديد بازديدكنندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، اين كوزه توسط علی عباسی اسفهرود، هنرمند جانباز كشور طراحی و توليد شده است.
وی با اشاره به برگزاری نمايشگاه قرآن و عترت قم و نمايش اين كوزه در اين نمايشگاه گفت: برگزاری نمايشگاه قرآن و عترت در اين خطه مقدس كار بسيار ارزشمندی است كه اميدواريم در سال‌های آينده هر چه بيشتر توسعه يابد.
وی خاطرنشان كرد: آثار خوشنويسی، نقش برجسته و رنگ و لعاب روی سفال پخته، سنگ، بتن سبك و تخم شترمرغ، كار جذاب و بديعی است كه در چند سال اخير مورد توجه بسياری از علاقه‌مندان قرار گرفته است.
عباسی اظهار كرد: جزء سی‌ام قرآن كريم بر اين سفال پخته شده كه از گل رس خالص تهيه شده است، حك شده و وزن آن بيش از 30 كيلو بوده و بزرگترين محيط آن 173 سانتيمتر است.
وی در ادامه افزود: طول آيات نگاشته شده بر روی اين كوزه شش هزار و 333 سانتيمتر است كه در 51 سطر قرار گرفته و طراحی و اجرای اين نقش برجسته بر روی اين كوزه بيش از 4 ساعت زمان برده است.
نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت قم از 27 تيرماه آغاز به كار كرد و تا چهارم مردادماه در مجتمع ناشران قم واقع در خيابان معلم برپا بود.
captcha