كلنگ احداث زينبيه مسجد فاطميه بيجار به زمين‌زده شد
کد خبر: 2576929
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴

كلنگ احداث زينبيه مسجد فاطميه بيجار به زمين‌زده شد

گروه اجتماعی: كلنگ احداث زينبيه مسجد فاطميه شهرستان بيجار در زمينی به مساحت هزار و‌ 140 متر مربع روز يكشنبه، 27 مردادماه ‌به زمين‌زده شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن‌(ايكنا) شعبه كردستان، حجت‌الاسلام محمد مرادی، امام جمعه شهرستان بيجار در مراسم كلنگ‌زنی زينبيه مسجد فاطيمه اين شهر گفت: برای احداث اين مكان مقدس كه در زمينی به مساحت هزار و 140 مترمربع در سه طبقه احداث می‌شود.
وی با تأكيد بر توجه بيشتر به مساجد اظهار كرد: مسجد مظهر تمدن اسلامی است، مسجد، حافظ سلامت دين و جامعه و نمادی از وحدت اسلام ناب محمدی(ص) است.
حجت‌الاسلام مرادی با بيان اينكه مسجد پايگاه فكری، سياسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است، افزود: نقش‌آفرينی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.
وی با اشاره به اينكه مساجد بايد محل تربيت صحيح اشخاص باشد، اعلام كرد: فضای مسجد، فضای تربيتی جوانان و آثار معنوی مساجد بر روی اشخاص محسوس است و بايد در حفظ مساجد و گسترش آن كوشا باشيم.
امام جمعه شهرستان بيجار با اشاره به اينكه مسجد سنگری اسلامی است، بيان كرد: حيات طيبه اسلام وابسته به حفظ و گسترش مساجد است.
وی با بيان اينكه كارگزاران و خادمان مكتبی نظام پرورش‌يافتگان مكتب مساجد و علما هستند، بيان كرد: مساجد پناهگاه ما و مكانی برای حفظ و پرورش دين اسلام است.
حجت‌الاسلام مرادی در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه مساجد تجلیگاه وحدت هستند، يادآور شد: مسجد، حافظ سلامت دين و جامعه و نمادی از وحدت اسلام ناب محمدی(ص) است.
يادآور می‌شود، برای احداث اين مكان مقدس كه در زمينی به مساحت 1140 متر مربع در سه طبقه احداث خواهد شد كه بيش از 500 ميليون تومان اعتبار نياز است.
captcha