279 اثر به دبيرخانه جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی ارسال شد
کد خبر: 2577234
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

279 اثر به دبيرخانه جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی ارسال شد

گروه اجتماعی: مداحان، چاوشی‌خوانان، محققان، گروه‌های تواشيح و مبتهلان كشور 279 اثر را به دبيرخانه جشنواره ‌ملی مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی ارسال كردند.

سعيد نوريان، مسئول دبيرخانه جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، گفت: دوره هشتم جشنواره مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی با استقبال گروه‌های مختلف تواشيح، مبتهلان، مداحان، چاوشی‌خوانان و محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ منور رضوی همراه بوده‌، به‌طوريكه اين دبيرخانه با توجه به درخواست‌های مكرر شركت‌كنندگان و متقاضيان در دو نوبت مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره را تمديد كرده است.
وی با اعلام اينكه در مجموع 45 گروه تواشيح از سراسر كشور متقاضی حضور در جشنواره بوده‌اند، گفت: از امروز كار انتخاب آثار برتر برای حضور در مرحله اصلی جشنواره آغاز شده است و از مجموع 25 گروه تواشيح راه يافته به مرحله دوم، با انتخاب هيئت انتخاب و بررسی آثار، 10 تا 12 گروه تواشيح برگزيده در مرحله رقابتی جشنواره به اجرای برنامه می‌پردازند.
دبير اجرايی جشنواره مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی افزود: 115 مداح از سراسر كشور متقاضی حضور در جشنواره بوده‌اند كه با توجه به محدويت زمانی برگزاری جشنواره در روزهای نوزدهم تا 21 شهريورماه سال‌ جاری، ستاد برگزاری جشنواره بر آن شد تا اين بخش را هم در سه مرحله برگزار كند. به‌طوريكه از مرحله اول 53 به مرحله دوم راه يافته‌اند كه از اين تعداد هم 25 مداح با انتخاب هيئت انتخاب و بررسی آثار، مجوز حضور در مرحله اصلی و رقابتی جشنواره را دريافت می‌کنند.
وی تعداد شركت‌كنندگان در بخش ابتهال را هم 46 نفر از سراسر كشور اعلام كرد و افزود: 20 مبتهل به مرحله دوم راه يافته‌اند كه شاهد رقابت 10 تا 12 نفر از اين عزيزان در مرحله سوم هستیم.
‌نوريان با اعلام اينكه 35 اثر هم در رشته چاوشی‌خوانی به صورت انفرادی و گروهی به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: از تعداد 20 اثر انتخاب شده در مرحله دوم، با انتخاب كميته بررسی و انتخاب آثار، 10 تا 12 چاوشی‌خوان در مرحله اصلی حضور دارند.
وی با اشاره به استقبال شايسته محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ منور رضوی از بخش مقالات پژوهشی ‌اين دوره از جشنواره، افزود: 38 مقاله پژوهشی توسط اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه و محققان گرانقدر از سراسر كشور به دبيرخانه ارسال شده است كه صاحبان 5 اثر برتر در مراسم اختتاميه جشنواره مورد تجليل قرار می‌گیرند.
مسئول دبيرخانه جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در پایان خاطرنشان کرد: ‌581 نفر با 279 اثر در اين جشنواره شركت كرده‌اند.
captcha