توجه و چگونگی بهره گيری از مفاهيم قرآنی در اشعار حافظ ضروری است
کد خبر: 2602696
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

توجه و چگونگی بهره گيری از مفاهيم قرآنی در اشعار حافظ ضروری است

نماينده ولی فقيه در مازندران، توجه و چگونگی بهره گيری از مفاهيم ارزشمند قرآنی در اشعار حافظ ضروری را ضروری دانست.

آيت الله نورالله طبرسی، نماينده ولی فقيه در مازندران، در گفت و گو با خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) شعبه مازندران در روز بزرگداشت حافظ گفت: حافظ، شاعری است كه با بكارگيری مفاهيم قرآنی در اشعارش موجب ماندگاری اشعارش در ادبيات را فراهم ساخت.
وی افزود: بهره گيری از مفاهيم ارزشمند قرآنی، موجب رسيدن انسان به سعادت حقيقی و قرب الهی می شود كه حافظ با استفاده از مفاهيم كلام وحی، رسيدن انسان به سعادت جاودانه را مهيا كرد.
طبرسی اظهار كرد: شاعران بسياری در ادبيات هستند و اشعار آنها نيز متنوع است اما حافظ شاعری بود كه قرآن و شعر را با هم عجين كرد و اشعاری سرود كه تا دنيا باقی است، جاودانه می ماند.
امام جمعه ساری بيان كرد: توجه بيشتر و چگونگی بهره گيری از مفاهيم والای قرآنی در اشعار لسان الغيب حافظ شيرازی ضروری است كه بايد با برگزاری باشكوه روز گراميداشت حافظ و تبيين هر چه بيشتر از زحمات اين شاعر تقدير كرد.
وی تصريح كرد: آموزه های دينی و قرآنی در اشعار شاعری كه خود حافظ قرآن بود بايد بيش از پيش مورد توجه مسئولان فرهنگی و دينی قرار گيرد كه چطور حافظ توانست دين و شعر را با هم درآميزد.
طبرسی ابراز كرد: گراميداشت مفاخر هر كشور به ويژه شاعران امری حياتی محسوب می شود چرا كه آنها در ساخت هويت تاريخ و فرهنگ نقش مهمی ايفا می كنند.
نماينده ولی فقيه در مازندران با اشاره به اينكه در اشعار حافظ سيمای برخی پيامبران به‌صورت نمادين به كار می‌رود، يادآور شد: در مصراع "يوسف گمگشته بازآيد به كنعان غم مخور" معنای يوسف را گسترش داده و نماد انسان گمگشته‌ای را معرفی می كند كه روزی بايد پيدا شود.
captcha