آغاز خطاطی حاشیه درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) در خوزستان
کد خبر: 2613216
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

آغاز خطاطی حاشیه درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) در خوزستان

گروه اجتماعی: خطاطی حاشیه درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) با همکاری ستاد عتبات عالیات خوزستان در اهواز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)‌ از خوزستان، به نقل از روابط عمومی ستادبازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، خطاطی روی مینای حاشیه درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) در شهرستان اهواز آغاز شد.

ساخت شش درب حرم امامین عسکریین(ع) یکی از چهار پروژه بزرگ بازسازی عتبات عالیات است که به این خوزستان واگذار شده بود و کار ساخت ۶ درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) که از اواخر سال گذشته در کارگاه مربوطه در حسینیه ثارالله اهواز آغاز شد. پس از پایان ساخت سازه چوبی و اتمام قلم‌زنی روی ورق‌های مس و نقره در حال حاضر در مرحله میناکاری و خطاطی قرار گرفته است.

متون انتخابی برای خطاطی حاشیه درب‌ها از زیارت جامعه کبیره که منتسب به امام هادی(علیه‌السلام) است اخذ شد. کار خطاطی این متون انتخابی توسط کاشفی استاد خط ثلث آغاز شده است.

بازسازی چهار پروژه بزرگ ایوان طلای حرم امیرالمؤمنین(ع)، ساخت ۲۰۰۰ مترمربع از صحن بزرگ حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع)، ساخت شش درب حرم امامین عسکریین(ع)، بازسازی مصلی و نقاط آسیب‌دیده حرم حضرت زینب(س) به عتبات عالیات خوزستان محول شده است.

یادآور می‌شود، ستاد عتبات عالیات استان خوزستان از ابتدای تشکیل تاکنون اقدامات قابل توجهی را در راستای بازسازی و توسعه عتبات مقدسه در کشورهای عراق و سوریه به سرانجام رسانده است.

captcha