دیدار استاندار آذربایجان‌ غربی با خانواده شهدای مسیحی ارومیه
کد خبر: 2658880
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

دیدار استاندار آذربایجان‌ غربی با خانواده شهدای مسیحی ارومیه

گروه اجتماعی: استانداری آذربایجان‌ غربی صبح امروز، ۱۰ دی ‌و در آستانه سال نو میلادی به دیدار خانواده شهیدان مسیحی دوران دفاع مقدس، داووتیان و آکویانس رفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی‌، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌ غربی صبح امروز، 10 دی‌ با خانواده شهدای مسیحی دفاع مقدس داووتیان و آکویانس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که مشاور امور ایثارگران استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، معاون مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و مسئول امور اقلیت‌های دینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مقام عالی استان را همراهی می‌کردند، مهندس سعادت ابتدا در منزل خانواده «شهید قایچاق داووتیان» حاضر شد و در دیدار با خانواده این شهید والامقام، بر نقش مهم اقوام و اقلیت‌های دینی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی میان شهروندان اعم از اقوام و اقلیت‌ها هیچ تفاوتی قائل نیست، افزود: همه ملت ایران اعم از مسلمان، مسیحی و کلیمی برای دفاع از کشور و وطن از جان خود گذشته‌اند و در کنار یکدیگر برای توسعه و سازندگی ایران تلاش کرده‌اند.

سعادت ادامه داد: اقوام و اقلیت‌های دینی در کشور و استان، شهدای زیادی را تقدیم ساحت انقلاب کرده‌اند و ما به تمامی این شهدا که در راه دفاع از میهن و آرمان‌های نظام، جان خود را فدا کردند مدیونی هستیم.

وی گفت: شهدا سرمایه‌های این کشور هستند و خون این شهدا، مملکت را بیمه کرده است.

سعادت در پایان با اهدای لوح و هدایایی از زحمات و خدمات خانواده شهید داووتیان تقدیر و برای خانواده این شهید والامقام صبر و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت نمود.

نرسس باسیلیان، کشیش خلیفه‌گری ارامنه در ارومیه و پایلاق ساهاک رئیس نمایندگی شورای خلیفه‌گری ارامنه نیز در این دیدار از طرف شورای خلیفه‌گری استان از استاندار آذربایجان‌غربی به جهت توجه به خانواده‌های شهدا تقدیر کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی پس از آن در منزل «شهید سرگون آکویانس» حاضر شد و با خانواده‌ این شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعادت در این دیدار ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سرگون آکویانس، گفت: شهدا و جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس برای دفاع از وطن و آرمان‌های نظام، سنگ تمام گذاشتند و به بهترین نحو ممکن به وظیفه‌شان در قبال کشور و مردم عمل کردند.

وی همچنین نقش اقوام و اقلیت‌های دینی را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی پراهمیت خواند و افزود: تمامی اقوام و ادیان به نسبت سهم جمعیتی خود در پیروزی انقلاب و دوام آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شهیدانی که از سوی آن‌ها تقدیم ساحت انقلاب شده، نمونه‌ای از این سرمایه‌گذاری است.

سعادت در پایان ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح‌(ع) و سال نو میلادی، برای همه مسیحیان به‌ویژه مسیحیان آذربایجان‌ غربی آرزوی سالی پر از خیر و برکت کرد.

استانلی سیمونز رئیس انجمن آشوریان ارومیه و حومه و داریاووش عزیزیان کشیش و سرپرست کلیسای شرق آشوری ارومیه نیز در این دیدار از طرف جامعه آشوریان استان از استاندار آذربایجان‌غربی به جهت توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده‌های شهدا تقدیر کرد.

در این دیدار با اهدای لوح و هدایایی از خانواده شهید سرگون آکویانس تجلیل شد.

captcha