نمایشگاه ‌معرق و مشبک «آیه‌های امید» در خمین برپا می‌شود
کد خبر: 2736628
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
از امروز؛

نمایشگاه ‌معرق و مشبک «آیه‌های امید» در خمین برپا می‌شود

گروه هنر: رئیس اداره ارشاد خمین از برگزاری نمایشگاه ‌معرق و مشبک با عنوان آیه‌های امید در این شهرستان خبر داد.

سعید مختاری‌فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اظهار کرد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاهی از آثار قرآنی مشبک و معرق زندانیان این شهرستان با عنوان آیه‌های امید برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری روابط عمومی اداره زندان‌های خمین، انجمن حمایت از زندانیان و اداره ارشاد خمین برگزار می‌شود که در آن 100 اثر اختصاصی از مددجویان با موضوع آیات و سوره‌های قرآن کریم به نمایش درمی‌آید.

این مقام مسئول اضافه کرد: این برای نخستین بار در کشور است که یک زندان اقدام به برپایی نمایشگاه با این تعداد اثر کرده است و پیش از این غالباً زندان‌های کشور به‌صورت غرفه‌ای در نمایشگاه‌ها شرکت می‌‌کنند.

وی تصریح کرد: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در زادگاه معمار کبیر انقلال از اول تا پانزدهم بهمن‌ماه با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه‌مندان در نگارخانه خمین ارائه خواهد شد.

مختاری‌فر یادآور شد: مراسم رونمایی از طرح و ساخت کلید صلح یکی دیگر از برنامه‌های این نمایشگاه است که قرار است این اثر بین‌المللی که در حال ساخت توسط هنرمند مطرح آذربایجان شرقی است پس از ساخت و تکمیل شدن در سفر بعدی ریاست جمهوری به سازمان ملل به آن مرکز اهدا شود.

وی افزود: این اثر 70 سانتی‌متر طول داشته و از چوب گردو تهیه شده که حدود چهار ماه قلم‌زنی با چاقو روی آن انجام شده است.

این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد: این نمایشگاه از اول تا پانزدهم بهمن ماه در نگارخانه آفتاب شهرستان برپا می‌شود.

یادآور می‌شود، از این هنرمند تاکنون37 اثر دیگر از جمله عصای گفت‌وگوی تمدن‌ها، عصای مشاهیر، غدیر، اسطوره استقامت و ... به ثبت رسیده است.

captcha