خانه هنرمندان منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 2739976
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

خانه هنرمندان منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود

گروه هنر: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از راه‌اندازی خانه هنرمندان در این منطقه خبر داد‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو امروز، اول بهمن در همایشی که به همین منظور و به همت معاونت فرهنگی و همکاری ‌ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت با اعلام این خبر اظهار کرد: برای رشد و توسعه هنر در منطقه از هنرمندان برای همکاری و همدلی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی منطقه آزاد ماکو دعوت می‌کنم که در این راستا همگام با این سازمان باشند.

وی افزود‌: نقش هنرمند در پیشرفت جامعه بی‌بدیل بوده و هنرمند می‌تواند با هنر خود بسیاری از مشکلات را رفع کند و فعالیت‌های عمرانی تنها برای رشد منطقه کافی نیست و باید در کنار فعالیت‌های عمرانی تلاش‌های فرهنگی و هنری لازم نیز که از دیگر شرایط توسعه است نیز انجام گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی در منطقه آزاد‌، از راه‌اندازی خانه هنرمندان خبر داد و افزود: نبود خانه هنرمندان از مشکلات و کمبودهای فرهنگی منطقه بوده که با راه‌اندازی این خانه بسیاری از مشکلات هنرمندان حل می‌شود.

جواد اسماعیل‌زاده،‌ معاون فرهنگی ـ هنری و گردشگری منطقه آزاد ماکو هم در ادامه این همایش با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان برای فعالیت در رشته‌های مختلف هنری از ایجاد نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان در منطقه خبر داد و گفت‌: با راه‌اندازی این نمایشگاه برنامه‌های فرهنگی ـ هنری در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا، در پایان این همایش با اهدا لوح تقدیر و هدایا از 37 نفر هنرمند شهرهای ماکو، شوط و پلدشت در رشته‌های مختلف هنری تجلیل شد.

captcha